Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Scott Cascade 110 - Review någon?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BjornC" data-source="post: 1095917" data-attributes="member: 162492"><p>Har ej kört Cascade 110, men äger ett par Scott Punisher 110. Som jag förstått det så är Cascade en lättviktsvariant av Punisher. Gillade Punishern mycket förra säsongen och använde dem till allt, men denna säsong har jag tyckt att de har varit alldeles för mjuka. De är väldigt jibbiga i flexen, tailen viker sig om man åker annat än perfekt puden. Kör man större alpina face känns det som att skidan vill vika sig på mitten, ingen höjdare. </p><p></p><p>Med tanke på att Cascade är en lättare variant av Punishern så skulle jag anta att den också blir mindre stabil och kanske mjukare, vilket jag inte skulle tycka om särskilt mycket. Vet inte om denna info hjälpte särskilt mycket. Men som vanligt, åk helst skidan innan du köper.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BjornC, post: 1095917, member: 162492"] Har ej kört Cascade 110, men äger ett par Scott Punisher 110. Som jag förstått det så är Cascade en lättviktsvariant av Punisher. Gillade Punishern mycket förra säsongen och använde dem till allt, men denna säsong har jag tyckt att de har varit alldeles för mjuka. De är väldigt jibbiga i flexen, tailen viker sig om man åker annat än perfekt puden. Kör man större alpina face känns det som att skidan vill vika sig på mitten, ingen höjdare. Med tanke på att Cascade är en lättare variant av Punishern så skulle jag anta att den också blir mindre stabil och kanske mjukare, vilket jag inte skulle tycka om särskilt mycket. Vet inte om denna info hjälpte särskilt mycket. Men som vanligt, åk helst skidan innan du köper. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Scott Cascade 110 - Review någon?
Tillbaka
Topp