Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Scott Crusade som telisskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Prometevs" data-source="post: 841111" data-attributes="member: 91358"><p>Ja det är just det jag läst om dem som gör mig sugen. 15 m radie som går bra på hårt underlag och i offpisten låter som en rolig skida. Jag tror inte att jag skulle välja den som alpinskida eftersom, hur det än är, är svårare att nyttja materialet fullt ut när man åker telis, i synnerhet i pisten. Det jag menar är att jag hellre väljer en renodlad pistracer för att åka i pist. Nu vill jag ju åka offpist också och det är där som telemarkssvängen har sin stora fördel.</p><p></p><p>Youtubelänken hissar ju skidorna våldsamt men jag tycker att åkningen såg lite tam ut. De pressade aldrig skidorna ordentligt. Det hade varit kul att se de där 15 m fullt ut i runda fina carvingsvängar. Hur som helst så blev jag ännu mer sugen på Crusade.</p><p></p><p>Det som jag efterlyser är nån åkare som har personlig erfarenhet av skidorna och kan säga vad de tycker. Är dom tama, livliga, lättsvängda, tröga, krävande, lättåkta etc.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Prometevs, post: 841111, member: 91358"] Ja det är just det jag läst om dem som gör mig sugen. 15 m radie som går bra på hårt underlag och i offpisten låter som en rolig skida. Jag tror inte att jag skulle välja den som alpinskida eftersom, hur det än är, är svårare att nyttja materialet fullt ut när man åker telis, i synnerhet i pisten. Det jag menar är att jag hellre väljer en renodlad pistracer för att åka i pist. Nu vill jag ju åka offpist också och det är där som telemarkssvängen har sin stora fördel. Youtubelänken hissar ju skidorna våldsamt men jag tycker att åkningen såg lite tam ut. De pressade aldrig skidorna ordentligt. Det hade varit kul att se de där 15 m fullt ut i runda fina carvingsvängar. Hur som helst så blev jag ännu mer sugen på Crusade. Det som jag efterlyser är nån åkare som har personlig erfarenhet av skidorna och kan säga vad de tycker. Är dom tama, livliga, lättsvängda, tröga, krävande, lättåkta etc. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Scott Crusade som telisskidor
Tillbaka
Topp