Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Scott Crusade som telisskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="olabola" data-source="post: 841115" data-attributes="member: 57455"><p>Har endast åkt på Crusaden som alpin skida, och tycker den är riktigt bra. Som alpin skida skulle jag absolut rekomendera den.</p><p>Har själv ett par med 169 cm längd, med svängradie runt 14-15 m tror jag. </p><p>Går som tåget eller vad man nu säger, men stabila och lekfulla i pisten.</p><p>Det jag främst skulle fundera över med dessa som telis skidor är svängradie, ha en radie neråt 15 m på telis blir väldigt krävande. Men om det är det du vill ha är det nog ett säkert kort att gå på.</p><p></p><p>Som svar på dina frågor.</p><p>Tama - Nej</p><p>Livliga - Ja</p><p>Lättsvängda - Ja</p><p>Tröga - Nej</p><p>Krävande - Beror mycket på åkstil</p><p>Lättåkta - Ja</p><p></p><p>Min personliga åsikt, men om du är så sugen på dom så köp, tror inte du blir besviken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="olabola, post: 841115, member: 57455"] Har endast åkt på Crusaden som alpin skida, och tycker den är riktigt bra. Som alpin skida skulle jag absolut rekomendera den. Har själv ett par med 169 cm längd, med svängradie runt 14-15 m tror jag. Går som tåget eller vad man nu säger, men stabila och lekfulla i pisten. Det jag främst skulle fundera över med dessa som telis skidor är svängradie, ha en radie neråt 15 m på telis blir väldigt krävande. Men om det är det du vill ha är det nog ett säkert kort att gå på. Som svar på dina frågor. Tama - Nej Livliga - Ja Lättsvängda - Ja Tröga - Nej Krävande - Beror mycket på åkstil Lättåkta - Ja Min personliga åsikt, men om du är så sugen på dom så köp, tror inte du blir besviken. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Scott Crusade som telisskidor
Tillbaka
Topp