Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Scott P3 eller K2 Public Enemy
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 195768" data-attributes="member: 46762"><p>Om du ska säsonga ska du ju ha en puderskida!!! Herregud! Men tänk sån tur att du frågade om hjälp så att vi hinner ingripa.</p><p></p><p>Ok, puderskida, då är det bara att kliva upp i storlekarna. Tänk nånting i midjebredd 95-100mm... </p><p></p><p>Det jag kommer att tänka på är K2 Seth i 189 och Rossignol Scratch BC WRS i 185... Klassiska allroundskidor för säsongare med goda puderegenskaper, men även fina i pist och park. Sen så har du ju Atomic Pimp med 99 i midja, Dynastar Big Trouble med 92(?) i midja. Alla dessa skidor tror jag mig skall kunna passa dig. Sen så har du ju självklart många fler märken, men dessa är alla bra som allroundskidor och K2, Rossignol och Dynastar går alla att få tag på på Sport-Conrad.</p><p></p><p>Sen så har du ju lite mer ovanliga märken som är svårare att få tag på, som tex Armada med deras ARV, som är ett mycket bra val. </p><p></p><p>Angående längd så skall du ha minst lika långa som dig själv om du överhuvudtaget tänker åka puder, även till pist rekomenderar jag det med dessa skidor då det ger mer stabilitet. </p><p></p><p>Tips: kolla runt i skiddatabasen på skidor som är över 90mm i midja och har twintip som du tror kan passa dig!</p><p></p><p>Jag är själv 174 och har använt ett par Scratch BC i 178 hela vintern, och så överdrivet mycket offpist har det inte blivit, utan det har mest varit park och pist, och det har fungerat jättebra! Alltså: go big!</p><p></p><p>Om du ändå är sugen på 178 så kan du få köpa mina BC, jag har en annons ute på dom så det är bara att höra av sig...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 195768, member: 46762"] Om du ska säsonga ska du ju ha en puderskida!!! Herregud! Men tänk sån tur att du frågade om hjälp så att vi hinner ingripa. Ok, puderskida, då är det bara att kliva upp i storlekarna. Tänk nånting i midjebredd 95-100mm... Det jag kommer att tänka på är K2 Seth i 189 och Rossignol Scratch BC WRS i 185... Klassiska allroundskidor för säsongare med goda puderegenskaper, men även fina i pist och park. Sen så har du ju Atomic Pimp med 99 i midja, Dynastar Big Trouble med 92(?) i midja. Alla dessa skidor tror jag mig skall kunna passa dig. Sen så har du ju självklart många fler märken, men dessa är alla bra som allroundskidor och K2, Rossignol och Dynastar går alla att få tag på på Sport-Conrad. Sen så har du ju lite mer ovanliga märken som är svårare att få tag på, som tex Armada med deras ARV, som är ett mycket bra val. Angående längd så skall du ha minst lika långa som dig själv om du överhuvudtaget tänker åka puder, även till pist rekomenderar jag det med dessa skidor då det ger mer stabilitet. Tips: kolla runt i skiddatabasen på skidor som är över 90mm i midja och har twintip som du tror kan passa dig! Jag är själv 174 och har använt ett par Scratch BC i 178 hela vintern, och så överdrivet mycket offpist har det inte blivit, utan det har mest varit park och pist, och det har fungerat jättebra! Alltså: go big! Om du ändå är sugen på 178 så kan du få köpa mina BC, jag har en annons ute på dom så det är bara att höra av sig... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Scott P3 eller K2 Public Enemy
Tillbaka
Topp