Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Scott P3 eller K2 Public Enemy
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 195861" data-attributes="member: 46762"><p>BC är en mycket bra skida, och den har pistegenskaper som spöar det mesta i den bredden. Men vem åker till alperna för att åka pist, och det är lite så jag tycker du skall tänka. Åk till alperna med iställningen att det skall vara så mycket pow som möjligt, och de dagar då inte gudarna är med dig, då åker du park! </p><p></p><p>Iom. att du inte verkar vara så erfaren parkråtta så vet du eg. inte riktigt hur olika skidor fungerar i luften, ja det vet inte ens jag då jag inte fokuserar så jättemycket på det, men egen längd kan du helt klart jibba med. Och det kan nog många som enbart åker park hålla med om. En skida som är lika lång som dig är stabilare och trevligare över lag. En kortare skida blir givetvis lättare och snurrar snabbare. I park gör det alltså ingen större skillnad.</p><p></p><p>I puder däremot gör längd och storlek skillnad. En längre och fetare skida går stabilare och flyter lättare än en kortare. Även montering är viktigt. Du kanske köper en skida som är 185-189 men mittmonterar den, vilket ändå kan få den att dyka i lössnön... Det jag tycker att du skall göra är följande:</p><p>Beställ ett par Rossignol Scratch BC WRS 185cm med en Rossignol-bindning som går upp till DIN 14 som du sedan monterar i det bakre läget, standard. Det kommer ge dig mycket fina pudergenskaper, pistegenskaper samtidigt som du kommer kunna jibba hur mycket som du bara orkar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 195861, member: 46762"] BC är en mycket bra skida, och den har pistegenskaper som spöar det mesta i den bredden. Men vem åker till alperna för att åka pist, och det är lite så jag tycker du skall tänka. Åk till alperna med iställningen att det skall vara så mycket pow som möjligt, och de dagar då inte gudarna är med dig, då åker du park! Iom. att du inte verkar vara så erfaren parkråtta så vet du eg. inte riktigt hur olika skidor fungerar i luften, ja det vet inte ens jag då jag inte fokuserar så jättemycket på det, men egen längd kan du helt klart jibba med. Och det kan nog många som enbart åker park hålla med om. En skida som är lika lång som dig är stabilare och trevligare över lag. En kortare skida blir givetvis lättare och snurrar snabbare. I park gör det alltså ingen större skillnad. I puder däremot gör längd och storlek skillnad. En längre och fetare skida går stabilare och flyter lättare än en kortare. Även montering är viktigt. Du kanske köper en skida som är 185-189 men mittmonterar den, vilket ändå kan få den att dyka i lössnön... Det jag tycker att du skall göra är följande: Beställ ett par Rossignol Scratch BC WRS 185cm med en Rossignol-bindning som går upp till DIN 14 som du sedan monterar i det bakre läget, standard. Det kommer ge dig mycket fina pudergenskaper, pistegenskaper samtidigt som du kommer kunna jibba hur mycket som du bara orkar! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Scott P3 eller K2 Public Enemy
Tillbaka
Topp