Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Scott p3-för smal?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Beek" data-source="post: 806463" data-attributes="member: 90880"><p>Tja, jag har själv ett par P3 med s10 bindning, de är väl från 06/07 någon gång. Jag var liksom du rädd för att bindningarna inte skulle hålla måttet men jag har åk på skidorna i ett antal år nu utan att minnas att jag har haft något som helst problem med dom, och jag har nästan vägt tresiffrigt och åker mest i parken. Sen har jag en kompis som köpte ett par griffon bindningar och körde sönder skistoppen andra dagen, och då vågar han som mest sig på en 1:a i något litet grönt hopp och väger nog 30kg mindre än mig. Så mitt förslag är att kör på dem, går de sönder så är det bara att montera bort dem och på med ett par nya, men har du inte fått ett måndagsexemplar så kommer de nog att hålla. Dock så menar jag inte att griffonbindningen är dålig utan det är en bättre bindning som jag kan rekommendera då jag känner många som har den och den har fungerat bra för de allra flesta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Beek, post: 806463, member: 90880"] Tja, jag har själv ett par P3 med s10 bindning, de är väl från 06/07 någon gång. Jag var liksom du rädd för att bindningarna inte skulle hålla måttet men jag har åk på skidorna i ett antal år nu utan att minnas att jag har haft något som helst problem med dom, och jag har nästan vägt tresiffrigt och åker mest i parken. Sen har jag en kompis som köpte ett par griffon bindningar och körde sönder skistoppen andra dagen, och då vågar han som mest sig på en 1:a i något litet grönt hopp och väger nog 30kg mindre än mig. Så mitt förslag är att kör på dem, går de sönder så är det bara att montera bort dem och på med ett par nya, men har du inte fått ett måndagsexemplar så kommer de nog att hålla. Dock så menar jag inte att griffonbindningen är dålig utan det är en bättre bindning som jag kan rekommendera då jag känner många som har den och den har fungerat bra för de allra flesta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Scott p3-för smal?
Tillbaka
Topp