Scott P4

ErikHolmgren

Ny medlem
Scott P4
tjena . har börjat titta på nya lagg och ska nu ha fetingar !har kollat på scott p4 171 för vill ha twintip för att kunna köra switch å hoppa.ska även åka så mycket offpist jag kan.anser mig som en duktig offpist åkare, hur funkar dom i pisten ?jag är 175 lång å väger cirka 70kilo.
om ni vet nån annan skida skriv de.skriv lite va ni tycker om dom

Senast ändrad:
Scott P4
Okej. Du beskriver att du ska ha nya lagg - köra switch och hoppa och köra pist. Du nämner ingen offpist...då kanske det finns bättre lagg för dig!
Säg hur mycket du ska åka på de olika ställena ist.

Scott P4
14 år och 70 kilo? holy cow...
Skulle kanske satsa på en något styvare skida som du kan växa i. P4an kanske är bra nu, men när du börjar nosa på 90kg är de nog på tok för mjuka.

Scott P4
det här är en skida som diskuterats i oändlighet, säkert att du inte hittar något om du söker i forumen? lite segt när det startas 15 nya såna här trådar varje dag annars...

Scott P4
FF sa:
14 år och 70 kilo? holy cow...
Skulle kanske satsa på en något styvare skida som du kan växa i. P4an kanske är bra nu, men när du börjar nosa på 90kg är de nog på tok för mjuka.
hallå, oldern har ju inge me de å göra, han e ju fan 175 cm... ;)

Scott P4
Freeridern93 sa:
tjena . har börjat titta på nya lagg och ska nu ha fetingar !har kollat på scott p4 171 för vill ha twintip för att kunna köra switch å hoppa.ska även åka så mycket offpist jag kan.anser mig som en duktig offpist åkare, hur funkar dom i pisten ?jag är 175 lång å väger cirka 70kilo.
Ett alternativ som skuklle bli en smula mer allround ar ett kanske ett par 4frnt VCT i 175 (tror jag den ar) Dom ar avsedda for BC jibbin och ar lite styyvare an P4 som ar valdigt mjuk.

Scott P4
PNyberg sa:
Freeridern93 sa:
Ett alternativ som skuklle bli en smula mer allround ar ett kanske ett par 4frnt VCT i 175 (tror jag den ar) Dom ar avsedda for BC jibbin och ar lite styyvare an P4 som ar valdigt mjuk.
way to go!
Funderade på att köpa P4an ett tag, men sen insåg jag att jag behövde rejälare lagg... Så det blev VCT 189 för mig, de är soeta... med sina marker duke.

Tillbaka
Topp