Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Scott pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 1215972" data-attributes="member: 15720"><p>Jag har haft både version 1, 2 och 3. </p><p>1 och 2 var av riktigt risig kvalitet. Version 3 verkar än så länge hålla betydligt bättre. Låsfunktionen för gå/åkläget är nu helt omgjord och betydligt robustare. Även skruvar mm som tidigare lossnat sitter ordentligt på version 3. Jag tycker gåläge är hyfsat ”långt” även om det inte kan jämföras med de allra bästa.</p><p>Det är rätt bra bredd fram vid tårna på pjäxan jämfört med många andra, men den är lite väl hög i volymen gör min fot, så jag har lagt in en extra sula under innerskon. </p><p>Jag hade gärna sett en möjlighet att justera skaftvinkeln. Pjäxan är lite väl upprätt i skaftet tycker jag, men den är överlägset skönast på min fot. Innerskon är rätt tunn jämfört med en vanlig pjäxa, men mycket tjockare än en race-touringpjäxa. Jag upplever skon som varm o go även när det är kallt ute....</p><p>Att kliva i och ur pjäxan går mycket lätt tack vare att plösen på skalet öppnar långt och att ta ur och i innerskon för att torka den går smidigt. </p><p>Med fyra spännen och det breda bandet högst upp är det en rätt stabil sko som jag tycker funkar utmärkt även med breda skidor (men i ärlighetens namn har jag inte åkt i vanliga alpinpjäxor på 20 år, så jag minns inte riktigt hur mycket stadigare de är.....)</p><p>Så en bra pjäxa men med viss förbättringspotential (skaftvinkel och volym).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 1215972, member: 15720"] Jag har haft både version 1, 2 och 3. 1 och 2 var av riktigt risig kvalitet. Version 3 verkar än så länge hålla betydligt bättre. Låsfunktionen för gå/åkläget är nu helt omgjord och betydligt robustare. Även skruvar mm som tidigare lossnat sitter ordentligt på version 3. Jag tycker gåläge är hyfsat ”långt” även om det inte kan jämföras med de allra bästa. Det är rätt bra bredd fram vid tårna på pjäxan jämfört med många andra, men den är lite väl hög i volymen gör min fot, så jag har lagt in en extra sula under innerskon. Jag hade gärna sett en möjlighet att justera skaftvinkeln. Pjäxan är lite väl upprätt i skaftet tycker jag, men den är överlägset skönast på min fot. Innerskon är rätt tunn jämfört med en vanlig pjäxa, men mycket tjockare än en race-touringpjäxa. Jag upplever skon som varm o go även när det är kallt ute.... Att kliva i och ur pjäxan går mycket lätt tack vare att plösen på skalet öppnar långt och att ta ur och i innerskon för att torka den går smidigt. Med fyra spännen och det breda bandet högst upp är det en rätt stabil sko som jag tycker funkar utmärkt även med breda skidor (men i ärlighetens namn har jag inte åkt i vanliga alpinpjäxor på 20 år, så jag minns inte riktigt hur mycket stadigare de är.....) Så en bra pjäxa men med viss förbättringspotential (skaftvinkel och volym). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Scott pjäxor
Tillbaka
Topp