Scott vs. Kona

Flaklavin_David

Ny medlem
Scott vs. Kona
Jag ska köpa en XC mountainbike i vår och nu vill jag ha lite synpunkter och förslag på vettiga cyklar.
Cykeln får kosta max 10 000.
Jag är nybörjare men kommer att behöva en cykel som tål att köras hårt. Har bara åkt på Inter Sport mountainbikes i 5 000 kr klassen förut men känner mig nu redo för en hoj som inte börjar gnissla och falla sönder efter en halvtimme på ganska lätta stigar.

Jag har kollat in två, för mig, intressanta cyklar i cyklotekets 2002-katalog:
Kona Cinder Cone och Scott Expert Racing

Vilken är bäst, hur är tillverkarna Scott och Konas cyklar i allmänhet?

//David Larsson

Scott vs. Kona
jag kör på en Koa Cinder Cone, även om väldigt lite är orginal, så är det en mycket bra cykel. har aldrig haft problem med ram eller andra delar som är orginal.
Kona har ju lite mer freeride-stämpel än scott. lite vildare kanske. men som sagt, Kona är klockrena cyklar. köp gärna begagnat, de kan du tjäna många slantar på....

Scott vs. Kona
Tja! Jag har en Scott Expert Racing -02a som jag ska sälja!
säljer pga att jag ska resa utomlands en längre tid. Jag köpte hojjen i augusti och har inte cyklat mkt på den, så den är som ny!

hör av dig om du är intresserad och vill veta mer om cykeln...

//daniel

Scott vs. Kona
Har precis införskaffat en scott elite racing och vill du ha en riktig posörhoj så skall du skaffa en sådan för den är skitschnygg och så har den skivbromsar plus att den e lätt...har inte hunnit testa den så mycket ännu men det verkar vara en kanonhoj...spara några tusingar till och klipp till på scott

Scott vs. Kona
Jag köpte en Expert Racing i höstas. Jag tycker att den har fungerat kanonbra än så länge. Jag betalade 8000:- cykeln och det var den bästa cykeln som cykelhandlaren hade till det priset, så valet var enkelt för min del.

/sebbe

Scott vs. Kona
Men förmogligen är Kona det coolaste, det är ju precis om soultrippin säger, varför skaffa en citybike när man kan skaffa en fet MB med marknadens vackraste dekaler på? Gå Kona, för det är cykeln som går mannen :)

Scott vs. Kona
jag jobbar som cykelmekaniker och cyklar själv en hel del. jag har cyklat på de flesta märkena och cyklar nu enbart på Kona eftersom att de håller högst kvalitet i förhållande till pris.
Nu har jag en Kona Caldera och en Stinky som slitvargar och de är helt underbara. Köp Konan, den är bäst.

Tillbaka
Topp