Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
secura-fix
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Radas" data-source="post: 50718" data-attributes="member: 28907"><p>Yo!</p><p></p><p>Skulle råda dig att satsa på ett par Alpine Trekkers istället för Secura-fix. Sistnämnda är känd för sin ruttna kvalitet. Använder mig av Trekkers när jag åker liftnära grejer, d.v.s. när man inte ska skinna så långt. Det är ju alltid skönt att åka i ett par riktiga bindningar! Vid lite längre turer är Diamir FR utan tvekan att föredra. Skillnaden mellan dessa alternativ kan sägas utgöra skillnaden mellan att slita uppför kontra att njuta av att gå uppför. Diamiren är därtill helt ok att köra utför med. Den står pall så gott som allt (dock inte busiga kompisar som tycker det är superskoj att lossa hälen när man inte ser...)</p><p></p><p>Ytterligare en nackdel med Trekkers är att det är markant svårare att gå uppför brantare och hårda traverser med dem. De blir svajigare och svårare att få jämnt tryck på kanten. </p><p></p><p>Nåväl, satsa på ett par Trekkers. De är en schysst pryl. Tycker du sedan att det är skoj att gå uppför så är det bara till att kränga dina Trekkers och slå till på ett par diamir. Alternativt behålla dem som ett utmärkt komplement...det är ju alltid skoj med prylar...</p><p></p><p>Lev väl och ta det försiktigt!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Radas, post: 50718, member: 28907"] Yo! Skulle råda dig att satsa på ett par Alpine Trekkers istället för Secura-fix. Sistnämnda är känd för sin ruttna kvalitet. Använder mig av Trekkers när jag åker liftnära grejer, d.v.s. när man inte ska skinna så långt. Det är ju alltid skönt att åka i ett par riktiga bindningar! Vid lite längre turer är Diamir FR utan tvekan att föredra. Skillnaden mellan dessa alternativ kan sägas utgöra skillnaden mellan att slita uppför kontra att njuta av att gå uppför. Diamiren är därtill helt ok att köra utför med. Den står pall så gott som allt (dock inte busiga kompisar som tycker det är superskoj att lossa hälen när man inte ser...) Ytterligare en nackdel med Trekkers är att det är markant svårare att gå uppför brantare och hårda traverser med dem. De blir svajigare och svårare att få jämnt tryck på kanten. Nåväl, satsa på ett par Trekkers. De är en schysst pryl. Tycker du sedan att det är skoj att gå uppför så är det bara till att kränga dina Trekkers och slå till på ett par diamir. Alternativt behålla dem som ett utmärkt komplement...det är ju alltid skoj med prylar... Lev väl och ta det försiktigt!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
secura-fix
Tillbaka
Topp