Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Semisäsong?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piraten" data-source="post: 95759" data-attributes="member: 17069"><p>Det är klart att det går! Jag brukar ha som målsättning att vara borta en månad, men ekorrhjulet brukar inte </p><p>tillåta mig att vara borta så länge. Förhoppningsvis blir det tre veckor i år. Ska du till en "bummar"-ort </p><p>(anton &co) är det givetvis bra att ha säsongat tidigare, så att du har lite kontakter på plats. Ett billigt </p><p>alternativ är att åka till Kanada, eller en mindre ort i alperna. Kanada= dyrt flyg, billigt liftkort och boende, </p><p>speciellt som dollarn är låg. Alperna tvärtom, ungefär. </p><p>Åkningen är en smaksak, men generellt är bergen i Kanada litet lägre, fast kan ha mycket och bra snö, och </p><p>erbjuder mycket rolig skogsåkning (och saknar nästan helt tyskar...)</p><p>Skulle jag välja en månad i alperna blir det mars, eftersom du oftast får ett par bra snöfall, med sol och bra </p><p>turväder däremellan. Januari KAN vara magiskt med fluffsnö, men kan också vara kallt, hårt och tråkigt utan </p><p>snöfall. Februari har sportloven med mycket folk som nackdel. I Kanada är nog februari bäst...</p><p></p><p>Och du, bry dig inte om åldern... Man är inte äldre än... jaa du vet.</p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piraten, post: 95759, member: 17069"] Det är klart att det går! Jag brukar ha som målsättning att vara borta en månad, men ekorrhjulet brukar inte tillåta mig att vara borta så länge. Förhoppningsvis blir det tre veckor i år. Ska du till en "bummar"-ort (anton &co) är det givetvis bra att ha säsongat tidigare, så att du har lite kontakter på plats. Ett billigt alternativ är att åka till Kanada, eller en mindre ort i alperna. Kanada= dyrt flyg, billigt liftkort och boende, speciellt som dollarn är låg. Alperna tvärtom, ungefär. Åkningen är en smaksak, men generellt är bergen i Kanada litet lägre, fast kan ha mycket och bra snö, och erbjuder mycket rolig skogsåkning (och saknar nästan helt tyskar...) Skulle jag välja en månad i alperna blir det mars, eftersom du oftast får ett par bra snöfall, med sol och bra turväder däremellan. Januari KAN vara magiskt med fluffsnö, men kan också vara kallt, hårt och tråkigt utan snöfall. Februari har sportloven med mycket folk som nackdel. I Kanada är nog februari bäst... Och du, bry dig inte om åldern... Man är inte äldre än... jaa du vet. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Semisäsong?
Tillbaka
Topp