Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Serfaus Fiss Ladis?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tjompa" data-source="post: 58759" data-attributes="member: 13739"><p>Var i Serfaus en vecka i vintras. Ingen höjdare om man är ute efter bra offpiståkning eftersom det inte lutar tillräckligt. Dock finns det massor med orört flera dagar efter snöfall eftersom ingen åker offpist. I byn säljs det inte ens skidor som är bredare än 75 mm. Om man är nybörjare på offpiståkning kanske man uppskattar Serfaus en vecka, därefter vill man nog ha mer utmaning. Finns kanske 2-3 riktigt bra åk.</p><p></p><p>Det finns massor av charterturister! Dock inga svenskar utan engelsmän. En bar dit alla går. Publiken är 30+ eftersom de flesta besökarna i byn är barnfamiljer eller medelålders par.</p><p></p><p>Kan dock tänka mig att det är ganska gemytlig och familjär stämning i byn bland de som är där hela terminen. Fast då ska man som sagt inte vara där för skidåkning, för det är verkligen flackt! Dvs som i Sverige. Fast utomlands och längre pister. Så i valet mellan Idre och Serfaus skulle jag välja Sefaus.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tjompa, post: 58759, member: 13739"] Var i Serfaus en vecka i vintras. Ingen höjdare om man är ute efter bra offpiståkning eftersom det inte lutar tillräckligt. Dock finns det massor med orört flera dagar efter snöfall eftersom ingen åker offpist. I byn säljs det inte ens skidor som är bredare än 75 mm. Om man är nybörjare på offpiståkning kanske man uppskattar Serfaus en vecka, därefter vill man nog ha mer utmaning. Finns kanske 2-3 riktigt bra åk. Det finns massor av charterturister! Dock inga svenskar utan engelsmän. En bar dit alla går. Publiken är 30+ eftersom de flesta besökarna i byn är barnfamiljer eller medelålders par. Kan dock tänka mig att det är ganska gemytlig och familjär stämning i byn bland de som är där hela terminen. Fast då ska man som sagt inte vara där för skidåkning, för det är verkligen flackt! Dvs som i Sverige. Fast utomlands och längre pister. Så i valet mellan Idre och Serfaus skulle jag välja Sefaus. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Serfaus Fiss Ladis?
Tillbaka
Topp