Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Seriöst inlägg:
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Putte_the_skibum" data-source="post: 58218" data-attributes="member: 28793"><p>Jag kan med facit i handen säga så här:</p><p></p><p>För tre år sen sa jag upp mig, drog upp min firma från "hobbyverksamhet" till det jag skulle leva på.</p><p></p><p>Jobbar med IT och fotografering. Allt från webbdesign till ren beställningsprogrammering inom java och c++.</p><p></p><p>Och facit är följande: iår är första året som jag haft en stadig inkomst, det har varit ett jäkla trasslande med stålar. Pantbank, låna pengar av föräldrar och vännter, inte ha någonstans att bo, inte ha käk! osv osv</p><p></p><p>Jag låg tidigare på mellan 30 och sjuttio effektiva åkdagar per år, och nu när jag kör eget så har jag kunnat dubbla det, mellan 90 och 150 dagar per år! Jag har också mer tid över på sommaren till klättring och mtb. (Ibland VÄLDIGT mycket tid)...</p><p></p><p>Jag har slitit som fasen för att komma bort mer och mer ifrån IT sidan och kunna fota mer, men det är svårt. Det är inte särskilt välbetalt och det finns MÅNGA riktigt duktiga fotografer i Sverige! (Och resten av europa för den delen)...</p><p></p><p>Sen gäller det ju att ha disciplin och inte bli för girig, för då tappar man det man gjorde det för, fritiden!</p><p></p><p>Är det värt det? You bet! Även vid tilfällen då man fått knacka på hemma hos mor & far för att ha nånstans att sova då tjejen/nån hyresvärd slängt ut en för att man inte betalt nån hyra så har det varit ok. Jag vet att jag ska åka skidor, massor av skidor. Sen bör man kunna snacka lite franska, italienska, tyska för att kunna jobba nere i los alpos också...</p><p></p><p>Steg ett är att chansa och kliva rakt ut, du har ingen aning om det går innan du provat... </p><p></p><p>Go for it!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Putte_the_skibum, post: 58218, member: 28793"] Jag kan med facit i handen säga så här: För tre år sen sa jag upp mig, drog upp min firma från "hobbyverksamhet" till det jag skulle leva på. Jobbar med IT och fotografering. Allt från webbdesign till ren beställningsprogrammering inom java och c++. Och facit är följande: iår är första året som jag haft en stadig inkomst, det har varit ett jäkla trasslande med stålar. Pantbank, låna pengar av föräldrar och vännter, inte ha någonstans att bo, inte ha käk! osv osv Jag låg tidigare på mellan 30 och sjuttio effektiva åkdagar per år, och nu när jag kör eget så har jag kunnat dubbla det, mellan 90 och 150 dagar per år! Jag har också mer tid över på sommaren till klättring och mtb. (Ibland VÄLDIGT mycket tid)... Jag har slitit som fasen för att komma bort mer och mer ifrån IT sidan och kunna fota mer, men det är svårt. Det är inte särskilt välbetalt och det finns MÅNGA riktigt duktiga fotografer i Sverige! (Och resten av europa för den delen)... Sen gäller det ju att ha disciplin och inte bli för girig, för då tappar man det man gjorde det för, fritiden! Är det värt det? You bet! Även vid tilfällen då man fått knacka på hemma hos mor & far för att ha nånstans att sova då tjejen/nån hyresvärd slängt ut en för att man inte betalt nån hyra så har det varit ok. Jag vet att jag ska åka skidor, massor av skidor. Sen bör man kunna snacka lite franska, italienska, tyska för att kunna jobba nere i los alpos också... Steg ett är att chansa och kliva rakt ut, du har ingen aning om det går innan du provat... Go for it! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Seriöst inlägg:
Tillbaka
Topp