Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Serre Chevalier 07/08 !EDIT! EDIT!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Moggli" data-source="post: 360239" data-attributes="member: 54411"><p>Var i Serre 2 veckor förra året. Min favorit i Alperna hittils.</p><p>Langleybaren hittar du på "gamla farmen" i Villneuve heter typ la vielle farme nått sånt på franska. Bodde på langleyhotellet en vecka och UCPA centret en vecka. Du kan gå dit och äta 3 rätters även fast du inte är hotelgäst. De sex olika 3 rätters vi fick var fasen alla bland det godaste jag ätit rekommenderas starkt om det har kvar samma kockar, tror det kosta 12€ eller 15€ vilket var väldigt prisvärt. På torsdagar från kl 22.00 var det ett jäkla drag där, vid stängning 01:00 gick de som var under 30 till Baitan som måste vara Alpernas mäst gömda klubb, följ strömmen. Se upp för ABBAkvällar på la grotte tisdagar.</p><p></p><p>Skidåkning</p><p>Upp med liftkartan och ta cucumelleliften och hika upp på cucumelle åk ner mot monetier eller frejus liften. Från monetier ta de 2 sittliftarna upp till toppen 50 meter innan du kliver av liften kolla till höger där kommer det vara ett staket med massor med varningsskyltar där ska du under sen åk ner där och runt berget ner till monetier igen går inte komma fel, men är också extremt lavinfarligt där speciellt i början.</p><p>ta le propel (längst till vänster i chantermeldelen) tror jag den hette kolla upp till vänster när du kliver av liften raka spåret upp från liften set är bästa vägen. Åk ner på baksidan av berget när skogen börja tätna håll så mycket vänster du kan så kommer en transport till slut som tar dig ner till byn. Va extra försiktig uppe på toppen extremt lavinfarligt du kommer ha två val där uppe de högra valet är säkrare.</p><p></p><p>Det är det lite större utflykterna men de bästa med serre är att det finns så jäkla mycket bra off pist överallt när det har snöat och det får till och med ligga kvar ett tag.</p><p></p><p>jag vet har stavat fel på varenda grej typ men har du pistkartan uppe så förstår du nu är jag trött och ska sova.</p><p></p><p>Själv fortsätter jag leta boende i engelberg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Moggli, post: 360239, member: 54411"] Var i Serre 2 veckor förra året. Min favorit i Alperna hittils. Langleybaren hittar du på "gamla farmen" i Villneuve heter typ la vielle farme nått sånt på franska. Bodde på langleyhotellet en vecka och UCPA centret en vecka. Du kan gå dit och äta 3 rätters även fast du inte är hotelgäst. De sex olika 3 rätters vi fick var fasen alla bland det godaste jag ätit rekommenderas starkt om det har kvar samma kockar, tror det kosta 12€ eller 15€ vilket var väldigt prisvärt. På torsdagar från kl 22.00 var det ett jäkla drag där, vid stängning 01:00 gick de som var under 30 till Baitan som måste vara Alpernas mäst gömda klubb, följ strömmen. Se upp för ABBAkvällar på la grotte tisdagar. Skidåkning Upp med liftkartan och ta cucumelleliften och hika upp på cucumelle åk ner mot monetier eller frejus liften. Från monetier ta de 2 sittliftarna upp till toppen 50 meter innan du kliver av liften kolla till höger där kommer det vara ett staket med massor med varningsskyltar där ska du under sen åk ner där och runt berget ner till monetier igen går inte komma fel, men är också extremt lavinfarligt där speciellt i början. ta le propel (längst till vänster i chantermeldelen) tror jag den hette kolla upp till vänster när du kliver av liften raka spåret upp från liften set är bästa vägen. Åk ner på baksidan av berget när skogen börja tätna håll så mycket vänster du kan så kommer en transport till slut som tar dig ner till byn. Va extra försiktig uppe på toppen extremt lavinfarligt du kommer ha två val där uppe de högra valet är säkrare. Det är det lite större utflykterna men de bästa med serre är att det finns så jäkla mycket bra off pist överallt när det har snöat och det får till och med ligga kvar ett tag. jag vet har stavat fel på varenda grej typ men har du pistkartan uppe så förstår du nu är jag trött och ska sova. Själv fortsätter jag leta boende i engelberg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Serre Chevalier 07/08 !EDIT! EDIT!
Tillbaka
Topp