Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Serre Chevalier 07/08 !EDIT! EDIT!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="andrea-m" data-source="post: 360244" data-attributes="member: 51656"><p>Tjabba! Trevligt att höra att kosan styr till Serre, har tillbringat de senaste tre vintrarna där, La Grave & kikat runt lite i större närbeliggande orter & promotar starkt för denna sköna by - som består ett liftsystem som sammanbinder Briancon - en större stad med billiga mataffärer & andra förnödigheter som är bra att ha (även sjukhus som i bästa fall ska undvikas) Sedan Chantemerle (skidlärarnas mecca), Villeneuve (där Langley Hotell finns & kanske bäst partaj, dock finns det andra hak om man nu inte bara vill hänga med svenskar...) & Monitier (varma källor, mkt fint men kankse lite lam by) där jag kan tycka Villeneuve är att rekommendera att bo i. Monitier bästa offpisten, om man vet vars man ska kan man få riktigt fin åkning för att inte tala om skogsåkningen som fightas om Europas bästa! Samt en hel del bra orter i närheten, Les 2, La Grave, Italien 20 min (som även har GRYM mat) & mkt fin turning i tex col du lautaret....</p><p></p><p>Ska kolla med boende, har själv jobbat...& kollar själv eftersom vi är ett gäng brudar som ska ner...boende kan vara knivigt...</p><p></p><p>Bummare fanns det inte allt för många av senaste vintern - men inga problem för att få en kul vinter! Men mest i Ville & Chante samt att det finns en hel del sköna frassar på plats!</p><p></p><p>Bussat går emellan som man åker gratis med liftkort, där det även ingår ett gäng gratis åkning i närliggande orter!</p><p></p><p>Varma rekomendationer från mig! Maila gärna om du undar över mer!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="andrea-m, post: 360244, member: 51656"] Tjabba! Trevligt att höra att kosan styr till Serre, har tillbringat de senaste tre vintrarna där, La Grave & kikat runt lite i större närbeliggande orter & promotar starkt för denna sköna by - som består ett liftsystem som sammanbinder Briancon - en större stad med billiga mataffärer & andra förnödigheter som är bra att ha (även sjukhus som i bästa fall ska undvikas) Sedan Chantemerle (skidlärarnas mecca), Villeneuve (där Langley Hotell finns & kanske bäst partaj, dock finns det andra hak om man nu inte bara vill hänga med svenskar...) & Monitier (varma källor, mkt fint men kankse lite lam by) där jag kan tycka Villeneuve är att rekommendera att bo i. Monitier bästa offpisten, om man vet vars man ska kan man få riktigt fin åkning för att inte tala om skogsåkningen som fightas om Europas bästa! Samt en hel del bra orter i närheten, Les 2, La Grave, Italien 20 min (som även har GRYM mat) & mkt fin turning i tex col du lautaret.... Ska kolla med boende, har själv jobbat...& kollar själv eftersom vi är ett gäng brudar som ska ner...boende kan vara knivigt... Bummare fanns det inte allt för många av senaste vintern - men inga problem för att få en kul vinter! Men mest i Ville & Chante samt att det finns en hel del sköna frassar på plats! Bussat går emellan som man åker gratis med liftkort, där det även ingår ett gäng gratis åkning i närliggande orter! Varma rekomendationer från mig! Maila gärna om du undar över mer! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Serre Chevalier 07/08 !EDIT! EDIT!
Tillbaka
Topp