Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Serre/ La Grave
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 1885" data-attributes="member: 10565"><p>Har varit i Serre två ggr. Första gången var det overkligt bra. Snö till midjan hela veckan och när vi kom var det en veka sedan senaste snöfallet. Trots detta var det hur lätt som helst att hitta fantastiskt puder. Åkte inte 10% pist under veckan. Det snöade en hel del under veckan och då ska man söka sig till de lättillgängliga lärkträd-skogarna. Underbart! Men...</p><p>Förra året tog vi tvåveckor och det fanns ingen snö(nyår +vecka 1). Fick åka buss varje dag till Val thorens eller alpdhúez där vi fick trots snöbrist mkt bra åkning.(Mina nya X-Scream höjde glädjen, hehe). Jag skulle vilja rekommendera att åka ner i februari då det troligen finns massa snö. La Graves närhet gör det inte sämre då man kan ta en underbar guidad tur där. Men jag kan säga att åkningen I Serre Chevalier är det bästa jag varit med om (dvs när det finns snö) !!!</p><p>Du måste prova!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 1885, member: 10565"] Har varit i Serre två ggr. Första gången var det overkligt bra. Snö till midjan hela veckan och när vi kom var det en veka sedan senaste snöfallet. Trots detta var det hur lätt som helst att hitta fantastiskt puder. Åkte inte 10% pist under veckan. Det snöade en hel del under veckan och då ska man söka sig till de lättillgängliga lärkträd-skogarna. Underbart! Men... Förra året tog vi tvåveckor och det fanns ingen snö(nyår +vecka 1). Fick åka buss varje dag till Val thorens eller alpdhúez där vi fick trots snöbrist mkt bra åkning.(Mina nya X-Scream höjde glädjen, hehe). Jag skulle vilja rekommendera att åka ner i februari då det troligen finns massa snö. La Graves närhet gör det inte sämre då man kan ta en underbar guidad tur där. Men jag kan säga att åkningen I Serre Chevalier är det bästa jag varit med om (dvs när det finns snö) !!! Du måste prova!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Serre/ La Grave
Tillbaka
Topp