Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Seth Viscious, rätt skidor för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Patan" data-source="post: 153354" data-attributes="member: 15526"><p>Jag är väldigt tveksam till att Seth Vicious är rätt skida för dig. Med tanke på att du åker mest pist så tror jag att du kommer att bli besviken om du har några som helst krav på att skidan skall funka i pist. Offpist funkar skidan helt OK men sticker inte ut på något vis och i pisten är den rent ut sagt dålig då den saknar isgrepp, är ganska fladdrig och inte ger någonting när man trycker på i svängarna. De som menar att denna skida är bra i pist sladdar sig antagligen utför rätt mjuka backar (händer nämnligen inte mycket när man lägger upp den på kant) eller så är det fanboys som skiter i hur skidan fungerar. </p><p></p><p>Det finns betydligt bättre alternativ så satsa hellre på en skida som funkar för den åkning du har tänkt att utöva och där du inte behöver göra avkall på vare sig det ena eller det andra speciellt mycket. Völkls Mantra är t ex en skida som funkar betydligt bättre på allt än vad SV gör, jag testade den under samma förhållanden som SV och skillnaden var markant. Helt olika upplevelser. Head i.M 88 är en skida jag hört mycket positivt om och som kan vara värd att testa. Själv åker jag på Elan M777 som funkar kanonbra både i och utanför pisten, mjuk och hård snö.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Patan, post: 153354, member: 15526"] Jag är väldigt tveksam till att Seth Vicious är rätt skida för dig. Med tanke på att du åker mest pist så tror jag att du kommer att bli besviken om du har några som helst krav på att skidan skall funka i pist. Offpist funkar skidan helt OK men sticker inte ut på något vis och i pisten är den rent ut sagt dålig då den saknar isgrepp, är ganska fladdrig och inte ger någonting när man trycker på i svängarna. De som menar att denna skida är bra i pist sladdar sig antagligen utför rätt mjuka backar (händer nämnligen inte mycket när man lägger upp den på kant) eller så är det fanboys som skiter i hur skidan fungerar. Det finns betydligt bättre alternativ så satsa hellre på en skida som funkar för den åkning du har tänkt att utöva och där du inte behöver göra avkall på vare sig det ena eller det andra speciellt mycket. Völkls Mantra är t ex en skida som funkar betydligt bättre på allt än vad SV gör, jag testade den under samma förhållanden som SV och skillnaden var markant. Helt olika upplevelser. Head i.M 88 är en skida jag hört mycket positivt om och som kan vara värd att testa. Själv åker jag på Elan M777 som funkar kanonbra både i och utanför pisten, mjuk och hård snö. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Seth Viscious, rätt skidor för mig?
Tillbaka
Topp