Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Shit Alta skiers say about Snowboarding
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 976247" data-attributes="member: 80520"><p>Nej, jag anser att människorna som "intervjuvas" i filmen är trångsynta och skrämmande.</p><p></p><p>Fördomar handlar om att man dömer någon på lösa (eller inga) grunder, det vill säga ålägger människor/folkgrupper/whatnot egenskaper utan att ha något belägg att för att göra så. T ex är det fördomsfullt att tro att alla snowboardåkare är dryga och elaka. Trångsynthet (som jag pratat om hela tiden) innebär att man vägrar rannsaka sitt eget tänkande och kör på "sitt spår" bara för att man alltid gjort det, det vill säga att det är trångsynt att träffa en trevlig snowboardåkare och fortfarande tycka att snowboardåkare är dumma och elaka. Det är däremot INTE fördomsfullt att tro att folk är trångsynta för att de har fördomar! Uppenbarligen är det en underbyggt åsikt.</p><p></p><p>(Sen kan gränsdragning och skit diskuteras in absurdum, och jag har ett par felaktigheter i mitt resonemang ovan som jag inte orkar täppa igen.)</p><p></p><p>TL;DR: Det verkar helt och hållet som att du missförstått vad jag vill säga helt enkelt! <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 976247, member: 80520"] Nej, jag anser att människorna som "intervjuvas" i filmen är trångsynta och skrämmande. Fördomar handlar om att man dömer någon på lösa (eller inga) grunder, det vill säga ålägger människor/folkgrupper/whatnot egenskaper utan att ha något belägg att för att göra så. T ex är det fördomsfullt att tro att alla snowboardåkare är dryga och elaka. Trångsynthet (som jag pratat om hela tiden) innebär att man vägrar rannsaka sitt eget tänkande och kör på "sitt spår" bara för att man alltid gjort det, det vill säga att det är trångsynt att träffa en trevlig snowboardåkare och fortfarande tycka att snowboardåkare är dumma och elaka. Det är däremot INTE fördomsfullt att tro att folk är trångsynta för att de har fördomar! Uppenbarligen är det en underbyggt åsikt. (Sen kan gränsdragning och skit diskuteras in absurdum, och jag har ett par felaktigheter i mitt resonemang ovan som jag inte orkar täppa igen.) TL;DR: Det verkar helt och hållet som att du missförstått vad jag vill säga helt enkelt! :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Shit Alta skiers say about Snowboarding
Tillbaka
Topp