Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Shoppa skidprylar/kläder i China!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="perbac" data-source="post: 571521" data-attributes="member: 40117"><p>Har varit och shoppat loss både på Peking och Shanghais fake marknader. Jag har inte hittat några skidprylar utan det handlar mest om kläder.</p><p></p><p>Precis som folk säger så finns det både bra och dåliga kopior. Du ska pruta ned sakerna rejält. Jag köpte en dunjacka från ett känt frilufts märke för 300:-, Vilket fortfarande är ett överpris, det borde gå att få för två hundra. Bästa kvalitén på dunkopior innehåller gåsdun, sämsta kvalitén innehåller fjädrar från godtyckligt fjäderfä.</p><p></p><p>Även om du köper bästa kvalité på jacka så ska du inte förvänta dig gore-tex. Den är vattentät, men andningen kommer att vara si och så men mesta del ej fungerande.</p><p></p><p>Jag skulle inte lita på tekniska kläder jag köpt där. Dom funkar att ha hemma runt huset, men ska jag ut några dagar på fjället så får kina kläderna hänga kvar i garderoben.</p><p></p><p>Ska du nu till Kina så rekommenderar jag varmt dessa marknader, det är en del av upplevelsen. Men betala aldrig mer än 10% av deras utgångspris. Men jag skulle inte köpa dessa kläder för att använda i backen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="perbac, post: 571521, member: 40117"] Har varit och shoppat loss både på Peking och Shanghais fake marknader. Jag har inte hittat några skidprylar utan det handlar mest om kläder. Precis som folk säger så finns det både bra och dåliga kopior. Du ska pruta ned sakerna rejält. Jag köpte en dunjacka från ett känt frilufts märke för 300:-, Vilket fortfarande är ett överpris, det borde gå att få för två hundra. Bästa kvalitén på dunkopior innehåller gåsdun, sämsta kvalitén innehåller fjädrar från godtyckligt fjäderfä. Även om du köper bästa kvalité på jacka så ska du inte förvänta dig gore-tex. Den är vattentät, men andningen kommer att vara si och så men mesta del ej fungerande. Jag skulle inte lita på tekniska kläder jag köpt där. Dom funkar att ha hemma runt huset, men ska jag ut några dagar på fjället så får kina kläderna hänga kvar i garderoben. Ska du nu till Kina så rekommenderar jag varmt dessa marknader, det är en del av upplevelsen. Men betala aldrig mer än 10% av deras utgångspris. Men jag skulle inte köpa dessa kläder för att använda i backen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Shoppa skidprylar/kläder i China!?
Tillbaka
Topp