Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Shopping i fernie?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ulno7633" data-source="post: 254654" data-attributes="member: 64383"><p>#1 Att shoppa i Ferine är fullt möjligt, men inget jag skulle rekommendera. Trots dollarfallet, vilket även drabbat den kanadensiskt dollarn så är det inte speciellt billigt. Iaf inte om man köper märkesgrejor typ Arc'teryx, Marmot eller liknande. Utbudet är helt ok, men det finns många märken som inte finns hemma, så det kan vara svårt att veta vilken kvalitet produkterna har. Till din gläjde är alla (iaf alla jag träffat) i Ferine snälla och hjälpsamma, så det är bara att fråga så kommer de säkert se till att du får den hjälp du behöver.</p><p></p><p>#2 Peak säsongen i Ferine är runt jul, så att hitta boende här efter det borde inte vara något större problem. Kanada är något billigare än Sverige, men precis som hemma så kan du köpa krossade tomater för 5:- och för 20:-, men i allmänhet går det nog att leva billigt om man vill. Något man bör överväga är att hyra/köpa en bil eftersom kanada är otroligt stort och mkt bilvänligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ulno7633, post: 254654, member: 64383"] #1 Att shoppa i Ferine är fullt möjligt, men inget jag skulle rekommendera. Trots dollarfallet, vilket även drabbat den kanadensiskt dollarn så är det inte speciellt billigt. Iaf inte om man köper märkesgrejor typ Arc'teryx, Marmot eller liknande. Utbudet är helt ok, men det finns många märken som inte finns hemma, så det kan vara svårt att veta vilken kvalitet produkterna har. Till din gläjde är alla (iaf alla jag träffat) i Ferine snälla och hjälpsamma, så det är bara att fråga så kommer de säkert se till att du får den hjälp du behöver. #2 Peak säsongen i Ferine är runt jul, så att hitta boende här efter det borde inte vara något större problem. Kanada är något billigare än Sverige, men precis som hemma så kan du köpa krossade tomater för 5:- och för 20:-, men i allmänhet går det nog att leva billigt om man vill. Något man bör överväga är att hyra/köpa en bil eftersom kanada är otroligt stort och mkt bilvänligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Shopping i fernie?
Tillbaka
Topp