Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sidas gjutna innerskor har blivit ”mjuk” efter 2 veckors åkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dante99" data-source="post: 1292322" data-attributes="member: 155186"><p>Tack för svar! Låter helt klart som mina blivit något fel med.</p><p></p><p>Svårt att beskriva men tänk att innerskon är ungefär som ett par gummistövlar som viker sig nere vid ankeln och är helt sladdriga, hela skon är helt mjuk och vid fotknölarna har skummet helt försvunnit på 2 ställen. Skorna har gått totalt 20 dagar ca.</p><p></p><p>Tror skalet "klämmer" eftersom skon inte stabiliserar upp foten alls så jag står helt galet i pjäxan. När jag då spänner åt lite finns det ingen vaddering mellan skalet och min fot vilket är min teori till varför det klämmer. </p><p></p><p>Jämförde för skojs skull med pappas Strolz vilket var som dag och natt i hårdhet, men för att dubbelkolla mot en "normal" pjäxa jämförde jag med mors comfort pjäxor där även den innerskon var 2-3 gånger hårdare än mina formsprutade... </p><p></p><p>Blir en sväng till Udens imorgon och se vad dom säger.</p><p></p><p>/Dante</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dante99, post: 1292322, member: 155186"] Tack för svar! Låter helt klart som mina blivit något fel med. Svårt att beskriva men tänk att innerskon är ungefär som ett par gummistövlar som viker sig nere vid ankeln och är helt sladdriga, hela skon är helt mjuk och vid fotknölarna har skummet helt försvunnit på 2 ställen. Skorna har gått totalt 20 dagar ca. Tror skalet "klämmer" eftersom skon inte stabiliserar upp foten alls så jag står helt galet i pjäxan. När jag då spänner åt lite finns det ingen vaddering mellan skalet och min fot vilket är min teori till varför det klämmer. Jämförde för skojs skull med pappas Strolz vilket var som dag och natt i hårdhet, men för att dubbelkolla mot en "normal" pjäxa jämförde jag med mors comfort pjäxor där även den innerskon var 2-3 gånger hårdare än mina formsprutade... Blir en sväng till Udens imorgon och se vad dom säger. /Dante [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sidas gjutna innerskor har blivit ”mjuk” efter 2 veckors åkning
Tillbaka
Topp