Signal Omni Wavelength?

hoegmo

Medlem
Signal Omni Wavelength?
Hej,

jag är sugen på en ny bräda. Har i dagsläget en Custom X 164 som jag köpte i samband med att jag säsongade i alperna 07/08. Jag är visserligen riktigt nöjd med den eftersom den funkar bra i offpisten och i högre farter generellt och jag tänker ha kvar den för använda den till just detta. Den kräver dock att man kör ganska aggressivt för att den ska vara rolig att åka på och jag känner mig dessutom lite obekväm med den i parken.

Jag är därför inne på att skaffa en kortare och aningen mjukare bräda att ha de dagar jag mest känner för att glida runt och leka runtom på berget. Jag kommer använda den till att köra hopp, småjibs och rails i den ordningen. Jag tänker därför att en medelmjuk twin/dircetional twin allroundbräda på 156-159 cm vore lämpligt för mig. Stats på mig är för övrigt 187cm, 80kg, 45 i skor.

Har kollat lite på en Signal Omni Wavelength 156W och tycker den verkar väldigt intressant. Den är 248 i midjan jämfört med 252 på min Custom X så det borde funka skostorleksmässigt tror jag. Någon som har erfarenheter av den brädan eller förslag på andra brädor? Är inte sugen på att lägga mer än ca 2500 kr.

Mvh Johan

Signal Omni Wavelength?
Den tror jag är en super AllMtn bräda!

Men nu har du skrivit 156W och den är ju bredare än 248 om nu det spelar nån roll, eller du kanske bara skrev fel?

Tillbaka
Topp