Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Silvertejp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 36386" data-attributes="member: 12152"><p>Biltemas silvertejp är den sämsta jag har testat. Den har inte mycket mer än färgen gemensamt med det man burkar kalla silvertejp. Det är helt klart värt pengarna att gå upp i kvalitet. Den bästa tejpen tycker jag är Elephant från Sellotape. Tyvärr vet jag inte var den finns att köpa. Annars funkar Tesas motsvarighet som sagt bra. </p><p>Precis som gynnar säger är det bättre att laga kläder med märkduk, dvs den självhäftande duk som används till segelnummer. Speciellt på hyffsat jämna tyger sitter den väldigt bra. Silvertejpen sitter bra ett tag, men efter nån säsong släpper väven och man får fula vita märken runt hålet. Det är inte bara estetiskt, utan det blir även svårare att få lagningen att sitta nästa gång. Är det rejäla revor på utsatta ställen är det starkaste sättet att laga att sätta dit en bit märkduk och sedan sy runt kanterna. Täta sedan på insidan med Liquisole om det är krav på vattentäthet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 36386, member: 12152"] Biltemas silvertejp är den sämsta jag har testat. Den har inte mycket mer än färgen gemensamt med det man burkar kalla silvertejp. Det är helt klart värt pengarna att gå upp i kvalitet. Den bästa tejpen tycker jag är Elephant från Sellotape. Tyvärr vet jag inte var den finns att köpa. Annars funkar Tesas motsvarighet som sagt bra. Precis som gynnar säger är det bättre att laga kläder med märkduk, dvs den självhäftande duk som används till segelnummer. Speciellt på hyffsat jämna tyger sitter den väldigt bra. Silvertejpen sitter bra ett tag, men efter nån säsong släpper väven och man får fula vita märken runt hålet. Det är inte bara estetiskt, utan det blir även svårare att få lagningen att sitta nästa gång. Är det rejäla revor på utsatta ställen är det starkaste sättet att laga att sätta dit en bit märkduk och sedan sy runt kanterna. Täta sedan på insidan med Liquisole om det är krav på vattentäthet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Silvertejp
Tillbaka
Topp