Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Singelkö
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flarne" data-source="post: 842987" data-attributes="member: 16542"><p>Jag tar gärna på mig att föra fram de förslag på förbättring till Järvsöbackens personal. </p><p></p><p>Även om jag gärna sett en snöbar nere på sydsidan i vårsolen tror jag liksom inte att det kommer hända.</p><p></p><p>Precis som I3ea var inne på så handlar det här enbart om sittlift och i det här fallet så är det en tvåstolslift och jag tror också att anledningen till att den inofficella singelkön stängs är just att det sticker för mycket i ögonen på de som står i den vanliga kön då de säkert tycker att man tränger sig men det handlar alltså om att fylla korgar som annars bara hade gått med 50% last det skulle säkert sticka mindre om det fanns en officiell fålla. </p><p></p><p>Det svåra som jag ser det att få till en singelkö är just hur och var man plockar in den för att den dels ska passera inpasseringsbyglarna och dels inte ska kunna användas för att tränga sig in i kön och utan att det tvingar personalen till extra jobb långt från påstigningen. </p><p></p><p>Tips från er liftvärdar där man har löst liknande problem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flarne, post: 842987, member: 16542"] Jag tar gärna på mig att föra fram de förslag på förbättring till Järvsöbackens personal. Även om jag gärna sett en snöbar nere på sydsidan i vårsolen tror jag liksom inte att det kommer hända. Precis som I3ea var inne på så handlar det här enbart om sittlift och i det här fallet så är det en tvåstolslift och jag tror också att anledningen till att den inofficella singelkön stängs är just att det sticker för mycket i ögonen på de som står i den vanliga kön då de säkert tycker att man tränger sig men det handlar alltså om att fylla korgar som annars bara hade gått med 50% last det skulle säkert sticka mindre om det fanns en officiell fålla. Det svåra som jag ser det att få till en singelkö är just hur och var man plockar in den för att den dels ska passera inpasseringsbyglarna och dels inte ska kunna användas för att tränga sig in i kön och utan att det tvingar personalen till extra jobb långt från påstigningen. Tips från er liftvärdar där man har löst liknande problem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Singelkö
Tillbaka
Topp