Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Singelkö
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="user93315" data-source="post: 843342"><p><strong><em>Dumhuvud</em></strong> eller inte, den som säger så till någon annan anser jag har begränsat ordförråd eller i alla fall svårt för att uttrycka hur varandras värderingar skiljer sig åt och förstå den andres erfarenheter. Ingemar uttryckte samma sak för folk som han tyckte ha fel att de hade okunskap om ett ämne eftersom att han ansåg sig veta det rätta hur det egentligen är, och det kan nog stämma att han vet hur det rätta är. Oftast har vi inte likadana erfarenheter eller kunskaper när vi tycker till om något och då kan både dumhuvuden eller smarta personer dyka upp, i alla fall något som skiljer sig från mängden.</p><p></p><p><strong>För att återgå till trådens uppgift</strong> att komma med fler förslag hur Järvsö kan bli bättre att hantera kösytemet så ser jag att för närvarande är det några som kommit med olika förslag för att lösa detta problem som Flarne har upptäckt angående liftkösystemet i Järvsöbacken.</p><p></p><p>IngemarH79 funderade för och nackdelar med förslag om vad som är bäst när det gäller en inofficiell o officiell liftkö för singelåkare.</p><p>STORPOTATEN hade idéer på alternativa aktiviteter som de som står och väntar i den extremt långa liftkön kan hitta på. </p><p>Mountain_Man hade idéer på hur de olika liftköfållorna kunde kategoriseras i syfte att effektivt para ihop folk, samt ordna köpesrätt på liftarna.</p><p>Och jag I3ea har haft mer än en idé.</p><p></p><p>När idéer till andra förslag kommer fram i en sån här kreativ process så är det någon person som tar på sig rollen att vara den som analyserar förslagets för och nackdelar. Ser att mitt senaste idé "För dem som vill envisas med att åka själva i en lift för två platser, de får ställa sig i en fjärde kö där väntetiden automatiskt fördubblas. " fick betyget utmärkt. Tolkar då detta att detta förslag hade mer fördelar än nackdelar.</p><p></p><p><strong>Är det någon mer som har något förslag samt är beredd på att få sitt förslag analyserat (hyllat/dissat)?</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="user93315, post: 843342"] [b][i]Dumhuvud[/i][/b] eller inte, den som säger så till någon annan anser jag har begränsat ordförråd eller i alla fall svårt för att uttrycka hur varandras värderingar skiljer sig åt och förstå den andres erfarenheter. Ingemar uttryckte samma sak för folk som han tyckte ha fel att de hade okunskap om ett ämne eftersom att han ansåg sig veta det rätta hur det egentligen är, och det kan nog stämma att han vet hur det rätta är. Oftast har vi inte likadana erfarenheter eller kunskaper när vi tycker till om något och då kan både dumhuvuden eller smarta personer dyka upp, i alla fall något som skiljer sig från mängden. [b]För att återgå till trådens uppgift[/b] att komma med fler förslag hur Järvsö kan bli bättre att hantera kösytemet så ser jag att för närvarande är det några som kommit med olika förslag för att lösa detta problem som Flarne har upptäckt angående liftkösystemet i Järvsöbacken. IngemarH79 funderade för och nackdelar med förslag om vad som är bäst när det gäller en inofficiell o officiell liftkö för singelåkare. STORPOTATEN hade idéer på alternativa aktiviteter som de som står och väntar i den extremt långa liftkön kan hitta på. Mountain_Man hade idéer på hur de olika liftköfållorna kunde kategoriseras i syfte att effektivt para ihop folk, samt ordna köpesrätt på liftarna. Och jag I3ea har haft mer än en idé. När idéer till andra förslag kommer fram i en sån här kreativ process så är det någon person som tar på sig rollen att vara den som analyserar förslagets för och nackdelar. Ser att mitt senaste idé "För dem som vill envisas med att åka själva i en lift för två platser, de får ställa sig i en fjärde kö där väntetiden automatiskt fördubblas. " fick betyget utmärkt. Tolkar då detta att detta förslag hade mer fördelar än nackdelar. [b]Är det någon mer som har något förslag samt är beredd på att få sitt förslag analyserat (hyllat/dissat)?[/b] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Singelkö
Tillbaka
Topp