Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sir Francis VS Prophet 115!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 788820" data-attributes="member: 46762"><p>Shop One antar jag är One Off, och de har inte några Lineskidor, så den kan du skippa direkt, hehe... Alpingaraget och Alpint har faktiskt goda chanser att ha några skidor inne, speciellt Garaget... Och Skidbutiken.com hade inte så jättefantastiska priser!</p><p></p><p>Det är ett svårt val, även för mig som har ganska klart för mig vad för typ av skida jag brukar vilja ha. Den gamla SFB har ju varit sjukt omtyckt då den varit grymt allround, frågan är om pistprestandan och den "tråkiga" åkningen kommer vara lika bra nu när den får ganska ordentlig rocker fram och bak. Om du vill kunna hoppa och snurra med skidorna är det ett ganska enkelt val, SFB. Om du vill ha en skida för hård åkning och aldrig kör park, P115. </p><p></p><p>Personligen hade jag nog valt SFB med tanke på att den har twintip (P115's är väldigt låg) och verkar vara en mycket roligare skida. Jag tror nog få skidor i vinter kommer vara så allround och ända funka så pass bra i puder som nya SFB lär göra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 788820, member: 46762"] Shop One antar jag är One Off, och de har inte några Lineskidor, så den kan du skippa direkt, hehe... Alpingaraget och Alpint har faktiskt goda chanser att ha några skidor inne, speciellt Garaget... Och Skidbutiken.com hade inte så jättefantastiska priser! Det är ett svårt val, även för mig som har ganska klart för mig vad för typ av skida jag brukar vilja ha. Den gamla SFB har ju varit sjukt omtyckt då den varit grymt allround, frågan är om pistprestandan och den "tråkiga" åkningen kommer vara lika bra nu när den får ganska ordentlig rocker fram och bak. Om du vill kunna hoppa och snurra med skidorna är det ett ganska enkelt val, SFB. Om du vill ha en skida för hård åkning och aldrig kör park, P115. Personligen hade jag nog valt SFB med tanke på att den har twintip (P115's är väldigt låg) och verkar vara en mycket roligare skida. Jag tror nog få skidor i vinter kommer vara så allround och ända funka så pass bra i puder som nya SFB lär göra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sir Francis VS Prophet 115!
Tillbaka
Topp