Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sir Francis VS Prophet 115!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 788913" data-attributes="member: 46762"><p>Om du inte kan sätta ner fingret och ärligt säga att "jag kör hårt, riktigt hårt", ta SFB för fasen! Du ska ju ha kul på skidorna, varför inte göra det på en lekfullare skida!</p><p></p><p>3 ggr så mycket rocker tycker jag iaf. är hyffsat mycket rocker. Iofs har jag inte fått mina RP112 än så jag kanske ska hålla hästarna i stallet... ;-) Men okej, det är så pass mycket att man kommer märka det iaf.</p><p></p><p>6000:- är inte så jäkla mycket, lägg på en bindning för typ 2000:-. Det är genast ganska mycket pengar... Sport-Conrad däremot, där har vi bra priset! Jag tror nog att med lite prutande och "rätt säljare" så kan du nog få en bättre deal på markbutik om du inkluderar bindning. Läs på lite om bindningar innan bara, de brukar vilja sälja på de billiga bindningarna som de gör bra profit på! Sen brukar det ju ingå lite service och sånt också... Alltid värt lite extra!</p><p></p><p>Hursom, jag tycker du skall plocka SFB, få har åkt på Propheten och det är ju lite mer risk, SFB blir nog bara roligare tills i år! Men bestäm utifrån hur/om du vill åka park. Om du har parkambitioner, kör SFB. Om det på sin höjd blir några enkla treor och lite grabs, då är kanske Propheten bättre valet. Om den fortfarande är så pass lekfull som Svimens polare säger...</p><p></p><p>Precis som Jarle tycker jag att rocker och taper är guds gåva till skidåkaren, det är som att använda elmotor i Giro D'Italia... Gjorde några jämförelseåk med Czar 190 och Gotama 186 i Stryn, båda med hyffsat liknande rocker i brättet, Czar lite mer tror jag, men med olika tipprofiler (Gotaman har ju anti-taper typ!). Det är en sån sjuk skillnad, även fast det var bred autostradacruising fick man vara lite på tå med Gotaman, de var iofs sjukt roliga från sväng till sväng, men man kände att de greppade ordentligt(på ett neg. sätt) i den fina sorbetsnön...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 788913, member: 46762"] Om du inte kan sätta ner fingret och ärligt säga att "jag kör hårt, riktigt hårt", ta SFB för fasen! Du ska ju ha kul på skidorna, varför inte göra det på en lekfullare skida! 3 ggr så mycket rocker tycker jag iaf. är hyffsat mycket rocker. Iofs har jag inte fått mina RP112 än så jag kanske ska hålla hästarna i stallet... ;-) Men okej, det är så pass mycket att man kommer märka det iaf. 6000:- är inte så jäkla mycket, lägg på en bindning för typ 2000:-. Det är genast ganska mycket pengar... Sport-Conrad däremot, där har vi bra priset! Jag tror nog att med lite prutande och "rätt säljare" så kan du nog få en bättre deal på markbutik om du inkluderar bindning. Läs på lite om bindningar innan bara, de brukar vilja sälja på de billiga bindningarna som de gör bra profit på! Sen brukar det ju ingå lite service och sånt också... Alltid värt lite extra! Hursom, jag tycker du skall plocka SFB, få har åkt på Propheten och det är ju lite mer risk, SFB blir nog bara roligare tills i år! Men bestäm utifrån hur/om du vill åka park. Om du har parkambitioner, kör SFB. Om det på sin höjd blir några enkla treor och lite grabs, då är kanske Propheten bättre valet. Om den fortfarande är så pass lekfull som Svimens polare säger... Precis som Jarle tycker jag att rocker och taper är guds gåva till skidåkaren, det är som att använda elmotor i Giro D'Italia... Gjorde några jämförelseåk med Czar 190 och Gotama 186 i Stryn, båda med hyffsat liknande rocker i brättet, Czar lite mer tror jag, men med olika tipprofiler (Gotaman har ju anti-taper typ!). Det är en sån sjuk skillnad, även fast det var bred autostradacruising fick man vara lite på tå med Gotaman, de var iofs sjukt roliga från sväng till sväng, men man kände att de greppade ordentligt(på ett neg. sätt) i den fina sorbetsnön... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sir Francis VS Prophet 115!
Tillbaka
Topp