Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sir Francis VS Prophet 115!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaptenL" data-source="post: 791263" data-attributes="member: 100304"><p><strong>1. Kommer du köra mycket baklänges, även i mjuk snö?</strong></p><p>I dagsläget har jag aldrig provat på detta och jag vet inte tror kanske inte att det kommer vara den huvudsakliga användningen utav skidorna, Nej blir svaret (men känns som att valet göra att jag stänger ute att kunna ha möjligheten till det..).</p><p></p><p><strong>2. Kommer du landa baklänges, även i mjuk snö?</strong></p><p>Eventuellt jag menar jag är fortfarande på 90* 180* 270* 360* nivå i jibbandet med mina andra skidor som jag även tänkte ta med mig ner (ett par sletna Rossignol scratch fs)</p><p></p><p><strong>3. Åker du rakt ner emellanåt för att du inte vågar svänga?</strong></p><p>Jag har inte kommit till något läge där jag upplevt sådan pass rädsla att jag bara står rakt på som jag kan minnas, jag drar hellre en sväng för mycket en fem för få.. jag gillar att glida framåt inte allt för förtjust i att störta fram toksnabbt..</p><p></p><p><strong>4. Kommer du ta in skidan i parken lite då och då när det inte snöat på ett tag, och vill du då kunna slita av några feta 5or?</strong></p><p>jag har ingen aning om vad som menas med feta 5or, men det är inte troligt att jag kommer ta med dessa skidor ut i parken eftersom jag besitter ett par parklagg som jag kan göra parken osäker med! Men jag letar hellre efter naturliga hopp i närmiljön av pist..</p><p></p><p><strong>5. Åker du helst med mycket fart och kraft mest hela tiden, oavsett hur terrängen ser ut eller leker du dig ner mer genom att hoppa på allt och alla?</strong></p><p>Snarare hoppa på allt och alla så gott det går jag lallar&letar gärna i skogar på upptäcktsfärd efter en rolig slinga som jag kan ta nästa vända ned jag är mer BC en bigmountain, men hur är det med tillgången till sådan typ av åkning i europas alper? (Har bara varit i Val Disere & Serre Chevalie) Det senare hade ju en del skog som jag minns det.. tipsa gärna om en rolig/trevlig alpby med lite skog utöver det vanliga bergsutbudet..</p><p></p><p>Är annars en "Åre-åkare" och försöker alltid vara först upp i Tege när lössnön dumpat... (när den gör det :/)</p><p></p><p>Jag kollade i jämförelsegrejen igen och kom fram till att jag inte förstår fördelarna med Early taper och thin tip, jag antar att Early taper är deras variant eller det som Line kallar sin rocker? Och Thin tip är ju att skidan's tjocklek är mindre men varför? :s</p><p></p><p>Tack! </p><p>/Mvh Linus!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaptenL, post: 791263, member: 100304"] [b]1. Kommer du köra mycket baklänges, även i mjuk snö?[/b] I dagsläget har jag aldrig provat på detta och jag vet inte tror kanske inte att det kommer vara den huvudsakliga användningen utav skidorna, Nej blir svaret (men känns som att valet göra att jag stänger ute att kunna ha möjligheten till det..). [b]2. Kommer du landa baklänges, även i mjuk snö?[/b] Eventuellt jag menar jag är fortfarande på 90* 180* 270* 360* nivå i jibbandet med mina andra skidor som jag även tänkte ta med mig ner (ett par sletna Rossignol scratch fs) [b]3. Åker du rakt ner emellanåt för att du inte vågar svänga?[/b] Jag har inte kommit till något läge där jag upplevt sådan pass rädsla att jag bara står rakt på som jag kan minnas, jag drar hellre en sväng för mycket en fem för få.. jag gillar att glida framåt inte allt för förtjust i att störta fram toksnabbt.. [b]4. Kommer du ta in skidan i parken lite då och då när det inte snöat på ett tag, och vill du då kunna slita av några feta 5or?[/b] jag har ingen aning om vad som menas med feta 5or, men det är inte troligt att jag kommer ta med dessa skidor ut i parken eftersom jag besitter ett par parklagg som jag kan göra parken osäker med! Men jag letar hellre efter naturliga hopp i närmiljön av pist.. [b]5. Åker du helst med mycket fart och kraft mest hela tiden, oavsett hur terrängen ser ut eller leker du dig ner mer genom att hoppa på allt och alla?[/b] Snarare hoppa på allt och alla så gott det går jag lallar&letar gärna i skogar på upptäcktsfärd efter en rolig slinga som jag kan ta nästa vända ned jag är mer BC en bigmountain, men hur är det med tillgången till sådan typ av åkning i europas alper? (Har bara varit i Val Disere & Serre Chevalie) Det senare hade ju en del skog som jag minns det.. tipsa gärna om en rolig/trevlig alpby med lite skog utöver det vanliga bergsutbudet.. Är annars en "Åre-åkare" och försöker alltid vara först upp i Tege när lössnön dumpat... (när den gör det :/) Jag kollade i jämförelsegrejen igen och kom fram till att jag inte förstår fördelarna med Early taper och thin tip, jag antar att Early taper är deras variant eller det som Line kallar sin rocker? Och Thin tip är ju att skidan's tjocklek är mindre men varför? :s Tack! /Mvh Linus! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sir Francis VS Prophet 115!
Tillbaka
Topp