Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Sista skidresan innan "livet tar slut"? (Engelberg vs Riksgränsen i april)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1057766" data-attributes="member: 29415"><p>Här har vi ett typiskt exempel på en av dessa personer som gör att folk när de får skatta sin egen förmåga som bilförare en majoritet hävdar att de är bättre bilförare än snittet.</p><p></p><p>Åke: du kanske kan plocka fram lite forskning, du vet något som inte är baserat på anekdoter, som stöder ditt påstående att man blir lycklig av att få barn? Jag har nämligen hållit utkik efter den sortens forskning sedan 1992 utan att ha stött på ett enda resultat som pekar i den riktningen. Däremot har jag stött på massor med resultat som pekar åt andra hållet. Bortsett från det här med barn är i stort sett all forskning överens om vad som gör folk lyckliga och det är helt intuitiva resultat: partner, arbete, goda vänner, hyfsad inkomst, stabilt boende, husdjur, givande fritid osv. Men alltså inte barn.</p><p></p><p>Det faktum att du direkt börjar spekulera om mig som person och mina bevekelsegrunder är ju rätt talande för hur säker du egentligen är på att du gjort rätt val i livet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1057766, member: 29415"] Här har vi ett typiskt exempel på en av dessa personer som gör att folk när de får skatta sin egen förmåga som bilförare en majoritet hävdar att de är bättre bilförare än snittet. Åke: du kanske kan plocka fram lite forskning, du vet något som inte är baserat på anekdoter, som stöder ditt påstående att man blir lycklig av att få barn? Jag har nämligen hållit utkik efter den sortens forskning sedan 1992 utan att ha stött på ett enda resultat som pekar i den riktningen. Däremot har jag stött på massor med resultat som pekar åt andra hållet. Bortsett från det här med barn är i stort sett all forskning överens om vad som gör folk lyckliga och det är helt intuitiva resultat: partner, arbete, goda vänner, hyfsad inkomst, stabilt boende, husdjur, givande fritid osv. Men alltså inte barn. Det faktum att du direkt börjar spekulera om mig som person och mina bevekelsegrunder är ju rätt talande för hur säker du egentligen är på att du gjort rätt val i livet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Sista skidresan innan "livet tar slut"? (Engelberg vs Riksgränsen i april)
Tillbaka
Topp