Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Sista skidresan innan "livet tar slut"? (Engelberg vs Riksgränsen i april)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1057775" data-attributes="member: 83225"><p>Måste nog hålla med LG här. Visst är ämnet relevant för tråden. Dock tycker jag nog att frågan måste nyanseras lite.</p><p> [USER=29415]@la_grave[/USER] fokuserar ju bara på sin egen lycka. I att skaffa barn måste man ju ändå räkna in barnets lycka. Och dessutom lyckan du komemr att uppleva i framtiden. Att du "inskränker" din lycka under några år lär du i gengäld ha tillbaka när du är gammal och inte behöver vara ensam (om man nu ens ser barn som en inskränkning i lyckan)</p><p></p><p>Sen måste vi då räkna på barnets lycka. Att någon en gång valt att skaffa barn har ju om inte annat skapat en enorm lycka för</p><p> [USER=29415]@la_grave[/USER]. Och åtminstone ett gäng skidmekaniker och bootfitters runt omkring Briancon-området. Tänk om dessa låtit bli att skaffa barn för att optimera sin egen lycka, då hade la_grave gått miste om all lycka av sina dyra prylar, superlyxiga jobb och fläskiga nedfärder för La Meije. </p><p></p><p>Dessutom, den lyckan jag kände över min tidigare helt icke-skidåkande frus glädje över att studsa runt i Japan-pow förra vintern eller över stoltheten hon sprudlade av efter att ha klarat att åka hela Balma senare samma säsong misstänker jag endast kommer att övertrumfas av den dagen min nyfödda dotter gör detsamma. Så även om vissa helger och även andra dagar kommer kunna bli väldigt jobbiga och "olyckliga" framöver så måste man ju mäta lyckan ackumulerat över hela livet och då kommer antagligen lycko-highsen vida överstiga de ackumulerade lowsen.</p><p></p><p>Och huruvida livet tar slut eller inte beror nog helt på huruvida man låter det ta slut eller inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1057775, member: 83225"] Måste nog hålla med LG här. Visst är ämnet relevant för tråden. Dock tycker jag nog att frågan måste nyanseras lite. [USER=29415]@la_grave[/USER] fokuserar ju bara på sin egen lycka. I att skaffa barn måste man ju ändå räkna in barnets lycka. Och dessutom lyckan du komemr att uppleva i framtiden. Att du "inskränker" din lycka under några år lär du i gengäld ha tillbaka när du är gammal och inte behöver vara ensam (om man nu ens ser barn som en inskränkning i lyckan) Sen måste vi då räkna på barnets lycka. Att någon en gång valt att skaffa barn har ju om inte annat skapat en enorm lycka för [USER=29415]@la_grave[/USER]. Och åtminstone ett gäng skidmekaniker och bootfitters runt omkring Briancon-området. Tänk om dessa låtit bli att skaffa barn för att optimera sin egen lycka, då hade la_grave gått miste om all lycka av sina dyra prylar, superlyxiga jobb och fläskiga nedfärder för La Meije. Dessutom, den lyckan jag kände över min tidigare helt icke-skidåkande frus glädje över att studsa runt i Japan-pow förra vintern eller över stoltheten hon sprudlade av efter att ha klarat att åka hela Balma senare samma säsong misstänker jag endast kommer att övertrumfas av den dagen min nyfödda dotter gör detsamma. Så även om vissa helger och även andra dagar kommer kunna bli väldigt jobbiga och "olyckliga" framöver så måste man ju mäta lyckan ackumulerat över hela livet och då kommer antagligen lycko-highsen vida överstiga de ackumulerade lowsen. Och huruvida livet tar slut eller inte beror nog helt på huruvida man låter det ta slut eller inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Sista skidresan innan "livet tar slut"? (Engelberg vs Riksgränsen i april)
Tillbaka
Topp