Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Sista skidresan innan "livet tar slut"? (Engelberg vs Riksgränsen i april)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leder" data-source="post: 1057781" data-attributes="member: 13256"><p>Lycka, är det att vara egocentrisk och endast ta hänsyn till sina egna behov?</p><p></p><p>Varför många känner sig olyckliga i sin familjesituation tror jag beror på vårat samhälle, inte barnen!!! </p><p>Åk till ett icke västland och gör samma undersökning och du kommer med största säkerhet få ett helt annat svar. Det är inte barnen som är problemet utan våra skitnödiga normer och pretto-krav vi har och försöker leva upp till, se till Er egen prylångset? Många kan inte köpa sig ett par skidstrumpor utan att först försäkrat sig om att det är "rätt sort" man köper efter fjorton inlägg på freeride, ingen vågar lita på sin egen åsikt längre, tänk om det inte är creddigt märke jag köpt... </p><p></p><p>Det är svårt att passa in i dessa framgånsriksnormer med barn. Städat hus med rätt design på möbler och den där vita soffan är bara sjukt snygg, fina resmål och spännande (ur våra normer) liv och leverne... Vem fan kan ha ett inredningssterilthem med tre ungar i? Här är vårat hem. Stökigt, javisst! Men fullt av liv. </p><p></p><p>När du tror att du borde dammsuga och klippa häcken så spela ett parti försvunna diamanten med barnen istället, det gör dig lyckligare. Häckjäven kan du klippa tillsammans med barnen senare, lite sned kommer den bli men ni kommer skratta tillsammans, du och barnen. Vem bryr sig om skitnödiga Familjen Erixzon tycker häcken blev ful....</p><p></p><p>Det faktum att det blir stökigt med lekandes barn hemma och att detta stressar livet ur många vuxna, särskilt kvinnor är ett faktum och ett resultat av våra förväntningar. Tänk om det kommer någon och hälsar på och det är stökigt... Tror Ni inte dessa människor plågas av dåligt samvete för de, istället för att umgås med barnen, städar och fixar för att upprätthålla "den lyckade familjens" fasad? Denna stress och dåliga samvete för att man är OTILLRÄCKLIG (enligt mig den nya folksjukdomen) maler ner oss och gör oss olyckliga. Och julen var bra? Vi var hemma jul och umgicks med släkten, samtidigt som man tänker ”Undra om dom var i Thailand i år igen”… jaså ni var i Mexiko i 3 veckor med gud vad trevligt... Fuck that shit!</p><p></p><p>Nu vet jag ju inte om @la_grav har reflekterat över detta när han läst sina studier i hur barn gör oss olyckliga. Några av de lyckligaste människor jag träffat är betydlig fattigare än oss i västvärlden men har betydligt fler barn. Jag ser inte sambandet barn = olycklig utan snarare lägre krav = lyckligare </p><p></p><p>"Var nöjd med allt som livet ger</p><p>och allting som du kring dig ser</p><p>glöm bort bekymmer, sorger och besvär.</p><p></p><p>Var glad och nöjd för vet du vad</p><p>en björntjänst gör ju ingen glad.</p><p>Var nöjd med livet som vi lever här."</p><p></p><p>Sen får men välja själv om man vill ha barn eller, man gör som man vill. </p><p></p><p>/Leder</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leder, post: 1057781, member: 13256"] Lycka, är det att vara egocentrisk och endast ta hänsyn till sina egna behov? Varför många känner sig olyckliga i sin familjesituation tror jag beror på vårat samhälle, inte barnen!!! Åk till ett icke västland och gör samma undersökning och du kommer med största säkerhet få ett helt annat svar. Det är inte barnen som är problemet utan våra skitnödiga normer och pretto-krav vi har och försöker leva upp till, se till Er egen prylångset? Många kan inte köpa sig ett par skidstrumpor utan att först försäkrat sig om att det är "rätt sort" man köper efter fjorton inlägg på freeride, ingen vågar lita på sin egen åsikt längre, tänk om det inte är creddigt märke jag köpt... Det är svårt att passa in i dessa framgånsriksnormer med barn. Städat hus med rätt design på möbler och den där vita soffan är bara sjukt snygg, fina resmål och spännande (ur våra normer) liv och leverne... Vem fan kan ha ett inredningssterilthem med tre ungar i? Här är vårat hem. Stökigt, javisst! Men fullt av liv. När du tror att du borde dammsuga och klippa häcken så spela ett parti försvunna diamanten med barnen istället, det gör dig lyckligare. Häckjäven kan du klippa tillsammans med barnen senare, lite sned kommer den bli men ni kommer skratta tillsammans, du och barnen. Vem bryr sig om skitnödiga Familjen Erixzon tycker häcken blev ful.... Det faktum att det blir stökigt med lekandes barn hemma och att detta stressar livet ur många vuxna, särskilt kvinnor är ett faktum och ett resultat av våra förväntningar. Tänk om det kommer någon och hälsar på och det är stökigt... Tror Ni inte dessa människor plågas av dåligt samvete för de, istället för att umgås med barnen, städar och fixar för att upprätthålla "den lyckade familjens" fasad? Denna stress och dåliga samvete för att man är OTILLRÄCKLIG (enligt mig den nya folksjukdomen) maler ner oss och gör oss olyckliga. Och julen var bra? Vi var hemma jul och umgicks med släkten, samtidigt som man tänker ”Undra om dom var i Thailand i år igen”… jaså ni var i Mexiko i 3 veckor med gud vad trevligt... Fuck that shit! Nu vet jag ju inte om @la_grav har reflekterat över detta när han läst sina studier i hur barn gör oss olyckliga. Några av de lyckligaste människor jag träffat är betydlig fattigare än oss i västvärlden men har betydligt fler barn. Jag ser inte sambandet barn = olycklig utan snarare lägre krav = lyckligare "Var nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser glöm bort bekymmer, sorger och besvär. Var glad och nöjd för vet du vad en björntjänst gör ju ingen glad. Var nöjd med livet som vi lever här." Sen får men välja själv om man vill ha barn eller, man gör som man vill. /Leder [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Sista skidresan innan "livet tar slut"? (Engelberg vs Riksgränsen i april)
Tillbaka
Topp