Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Sistaminuten resa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hannaam" data-source="post: 995725" data-attributes="member: 139214"><p>Här är vandrarhemmet. Man måste iofs kolla om de har lediga platser den veckan. Det tillkommer en avgift för medlemskap om man inte redan är det, men det verkar inte vara mer än 200kr typ. <a href="http://www.youthhostel.ch/en/hostels/engelberg/price" target="_blank">http://www.youthhostel.ch/en/hostels/engelberg/price</a></p><p></p><p>Det går tåg zurich-engelberg varje timme, resan tar drygt 2h och kostar ca 150kr enkel om man bokar idag. </p><p>Jag tycker att detta alternativ låter rätt ok förutsatt att det finns plats i något av de billigare rummen på vandrarhemmet, där frukost förresten ingår. </p><p>Det som är negativt är väl att jag kan tänka mig att mat i övrigt/liftkort är lite dyrare i Schweiz än i Frankrike. Hade svårt att hitta vad liftkort kostar då jag inte blev klar över om priserna var i euro eller schweizerfranc. </p><p></p><p>Ja, det är ju det här jobbet som ställer till det tyvärr... Det är på morgonen, slutar vid 11. Egentligen jobbar jag söndag morgon också så det optimala vore att ta ett söndag-tidig-eftermiddag-flyg, men om det blir jättekomplicerat kanske jag skulle kunna försöka slippa söndagen och då kanske t.o.m kunna hinna ett flyg lördag eftermiddag. Och i så fall kanske man hinner till Val T transfer???</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hannaam, post: 995725, member: 139214"] Här är vandrarhemmet. Man måste iofs kolla om de har lediga platser den veckan. Det tillkommer en avgift för medlemskap om man inte redan är det, men det verkar inte vara mer än 200kr typ. [URL]http://www.youthhostel.ch/en/hostels/engelberg/price[/URL] Det går tåg zurich-engelberg varje timme, resan tar drygt 2h och kostar ca 150kr enkel om man bokar idag. Jag tycker att detta alternativ låter rätt ok förutsatt att det finns plats i något av de billigare rummen på vandrarhemmet, där frukost förresten ingår. Det som är negativt är väl att jag kan tänka mig att mat i övrigt/liftkort är lite dyrare i Schweiz än i Frankrike. Hade svårt att hitta vad liftkort kostar då jag inte blev klar över om priserna var i euro eller schweizerfranc. Ja, det är ju det här jobbet som ställer till det tyvärr... Det är på morgonen, slutar vid 11. Egentligen jobbar jag söndag morgon också så det optimala vore att ta ett söndag-tidig-eftermiddag-flyg, men om det blir jättekomplicerat kanske jag skulle kunna försöka slippa söndagen och då kanske t.o.m kunna hinna ett flyg lördag eftermiddag. Och i så fall kanske man hinner till Val T transfer??? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Sistaminuten resa?
Tillbaka
Topp