Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sizea ner skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sacredheart" data-source="post: 1298195" data-attributes="member: 104312"><p>Jag slet fram skidor och pjäxor för att kontrollera monteringen av bindningar, den sitter just nu smack mitt på rekommenderad. Det såg ut som att det går att flytta tå och häldel nån cm framåt utan att borra om, så ska testa det först.</p><p></p><p>Tittar jag på <a href="https://www.powder7.com/salomon-ski-size-chart-and-sizing-guide" target="_blank">den här längdguiden</a> så indikterar den att jag ska ha den kortare varianten för min längd och erfarenhet, men det kan ju vara mycket tyckeri bakom det. </p><p></p><p>En annan grej jag kom på, är att jag köpte nya pjäxor i samband med skidorna. Om nu monteringen är på rekommenderad plats, kan det vara så att mina pjäxor behöver vara mer vinklade framåt än vad det är nu för att jag ska balansera rätt för mig? Den upprätta vinkeln på pjäxorna kanske gör att vikten hamnar för långt bak med min åkstil osv, och därmed blir trögsvängda? Pjäxorna går att justera vinkeln på i tre steg. Mina spekulationer här bara.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sacredheart, post: 1298195, member: 104312"] Jag slet fram skidor och pjäxor för att kontrollera monteringen av bindningar, den sitter just nu smack mitt på rekommenderad. Det såg ut som att det går att flytta tå och häldel nån cm framåt utan att borra om, så ska testa det först. Tittar jag på [URL='https://www.powder7.com/salomon-ski-size-chart-and-sizing-guide']den här längdguiden[/URL] så indikterar den att jag ska ha den kortare varianten för min längd och erfarenhet, men det kan ju vara mycket tyckeri bakom det. En annan grej jag kom på, är att jag köpte nya pjäxor i samband med skidorna. Om nu monteringen är på rekommenderad plats, kan det vara så att mina pjäxor behöver vara mer vinklade framåt än vad det är nu för att jag ska balansera rätt för mig? Den upprätta vinkeln på pjäxorna kanske gör att vikten hamnar för långt bak med min åkstil osv, och därmed blir trögsvängda? Pjäxorna går att justera vinkeln på i tre steg. Mina spekulationer här bara. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sizea ner skidor?
Tillbaka
Topp