Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
SJ och varför man stör sig på dem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 532989" data-attributes="member: 53337"><p>hm.. finns många anledningar..</p><p></p><p>en gång när jag skulle iväg med skidutrustningen så hade jag min skidbag, fullpackad! 2 par skidor, käk för en vecka och massor av annat.. skulle gissa på att den vägde typ 50 kilo..</p><p></p><p>Ställer den bakom två säten och klämmer fast den så den inte kan komma någonstans, men då kommer konduktören och säger att de är för "farligt" och att jag måste lägga väskan på hatthyllan.. fast jag visste att den aldrig skulle ramla, för den stod skitbra i ett hörn!</p><p></p><p>Sagt och gjort.. jag var tvungen att lyfta upp hela min skidbag upp på hatthyllan, och kliva upp på bordet där de satt ett gammalt par, för att nästan döda dom då jag inte orkade slänga upp väskan första gången.. sen när jag väl fått upp väskan på hatthyllan var jag ju tvungen att få ner den när jag skulle av, då höll jag på att döda de gamla pensionärsparet igen.. smart drag SJ! keep it up!</p><p></p><p>sen åkte jag med dom i somras också, de var kanske 25 grader ute och då bestämde dom sig för att slå av arcionditionen inne i vagnarna.. jag som lykcats få plats på en 1a klass vagn av misstag satt endå och svettades sönder tillsammans med resten av alla passagerare då de blev ungefär 35 grader varmt.. att man sen skulle sitta dryga 4 timmar på tåget gjorde ju inte saken bättre...</p><p></p><p>finns flera anledningar också.. men ska inte skriva för mycket!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 532989, member: 53337"] hm.. finns många anledningar.. en gång när jag skulle iväg med skidutrustningen så hade jag min skidbag, fullpackad! 2 par skidor, käk för en vecka och massor av annat.. skulle gissa på att den vägde typ 50 kilo.. Ställer den bakom två säten och klämmer fast den så den inte kan komma någonstans, men då kommer konduktören och säger att de är för "farligt" och att jag måste lägga väskan på hatthyllan.. fast jag visste att den aldrig skulle ramla, för den stod skitbra i ett hörn! Sagt och gjort.. jag var tvungen att lyfta upp hela min skidbag upp på hatthyllan, och kliva upp på bordet där de satt ett gammalt par, för att nästan döda dom då jag inte orkade slänga upp väskan första gången.. sen när jag väl fått upp väskan på hatthyllan var jag ju tvungen att få ner den när jag skulle av, då höll jag på att döda de gamla pensionärsparet igen.. smart drag SJ! keep it up! sen åkte jag med dom i somras också, de var kanske 25 grader ute och då bestämde dom sig för att slå av arcionditionen inne i vagnarna.. jag som lykcats få plats på en 1a klass vagn av misstag satt endå och svettades sönder tillsammans med resten av alla passagerare då de blev ungefär 35 grader varmt.. att man sen skulle sitta dryga 4 timmar på tåget gjorde ju inte saken bättre... finns flera anledningar också.. men ska inte skriva för mycket! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
SJ och varför man stör sig på dem
Tillbaka
Topp