Ska börja åka inlines igen, behöver lite tips.

Andrem

Ny medlem
Halloj!

Nu när våren har kommit och det är läge att börja åka inlines igen (här i Stockholm iallafall) så är jag riktigt sugen på att ta upp min gamla sport.

Just nu äger jag inte ett par inlines men jag hade ett par K2 inlines ett par år sedan (4-5) som jag använde för att motionsträna.

Har läst runt och googlat som en galning efter inlines och vad man ska tänka på men det finns rätt lite med nyttig information ute om just inlines nuförtiden så tänkte höra ifall ni hade något tips.

Är väldigt sugen på att skaffa ett par K2 Radical 100 som just är fitness skor för jag har hört att 100mm hjulen ska vara riktigt bra och även bidra väldigt mycket till komfort under själva åkningen. Att det kommer vara jobbigt i början och så är givet och det är jag medveten om,det kommer ta tid att bli van etc så det behöver ni inte ta upp, det vet jag om.

Men skulle dessa (K2 Radical 100) vara ett par inlines som vore bra att satsa på? Jag planerar att ha dessa ett bra tag framöver och även att åka väldigt mycket under sommaren, har runt 3 månader ledigt så jag har mycket tid att lägga på träningen.

Kom gärna med fler tips på märken och gärna tips om allt innom inlines, har ju varit borta från den "scenen" ett tag nu. Alla tips uppskattas!

Mvh André

109 besökare men inga tips?

Kan summera lite kort:

- Tips på fitness inlines (för fitness träning).

- K2 Radical 100 som 'börjar' inline (efter 4-5 år utan att åka)?

Tillbaka
Topp