Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Ska bygga ny gaming dator! Behöver lite tips!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KungMartin" data-source="post: 989019"><p>hmmm ok-</p><p></p><p>edit: enligt denna artikel har 670 tagit ledningen igen. det är säkert också tack vare en bättre drivrutin som släppts sedan Juni.</p><p></p><p><a href="http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2012/11/12/gigabyte-geforce-gtx-670-2gb-review/10" target="_blank">http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2012/11/12/gigabyte-geforce-gtx-670-2gb-review/10</a></p><p></p><p>endast den dyrare versionen av 7970 ("Ghz" versionen) har ett cirka 1 fps övertag i Crysis 2 och Witcher 2. I Skyrim och Battlefield 3 ligger 670 flera fps före båda versionerna =) Det står också att Gigabyte's 670 kan överklocka väldigt bra, och ger flera fps i boost.</p><p></p><p>Jag hade tydligen rätt när jag gissade att även Nvidia har släppt bättre drivrutiner sen dess.</p><p> </p><p>edit2: jag har kollat runt lite. och det verkar som att 7970 endast går om 670 i prestanda de gånger nvidia ej hunnit släppa nya drivrutiner före AMD. men det verkar vara en trend att så fort nvidia släpper nya drivrutiner, är den snabbare än 7970'n igen.</p><p></p><p>tyvärr har ingen jämfört 670 på 310.70 drivrutinerna mot en 7970 på 12.11 drivrutinerna. jag skulle gissa på, med tanke på att nvidias drivrutin släpptes en dag senare, kommer 670'n ligga före i prestanda igen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KungMartin, post: 989019"] hmmm ok- edit: enligt denna artikel har 670 tagit ledningen igen. det är säkert också tack vare en bättre drivrutin som släppts sedan Juni. [url]http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2012/11/12/gigabyte-geforce-gtx-670-2gb-review/10[/url] endast den dyrare versionen av 7970 ("Ghz" versionen) har ett cirka 1 fps övertag i Crysis 2 och Witcher 2. I Skyrim och Battlefield 3 ligger 670 flera fps före båda versionerna =) Det står också att Gigabyte's 670 kan överklocka väldigt bra, och ger flera fps i boost. Jag hade tydligen rätt när jag gissade att även Nvidia har släppt bättre drivrutiner sen dess. edit2: jag har kollat runt lite. och det verkar som att 7970 endast går om 670 i prestanda de gånger nvidia ej hunnit släppa nya drivrutiner före AMD. men det verkar vara en trend att så fort nvidia släpper nya drivrutiner, är den snabbare än 7970'n igen. tyvärr har ingen jämfört 670 på 310.70 drivrutinerna mot en 7970 på 12.11 drivrutinerna. jag skulle gissa på, med tanke på att nvidias drivrutin släpptes en dag senare, kommer 670'n ligga före i prestanda igen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Ska bygga ny gaming dator! Behöver lite tips!
Tillbaka
Topp