Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ska designa en bindning och behöver er hjälp.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 126332" data-attributes="member: 26232"><p>Det mest innovativa i bindningsväg som jag sett de senaste åren är Line Reactor som har både roterande tådel och häldel (bara häldel är det vanliga). Spana på <a href="http://www.lineskis.com/products/index.php" target="_blank">http://www.lineskis.com/products/index.php</a> för mer info.</p><p></p><p>Det som skiljer en dyr bindning från en billigare är annars främst materialvalet samt hur många olika sätt du kan applicera kraft på den för att få den att lösa ut.</p><p></p><p>Tjuv-utlösningar är ett problem som alla bindningar brottas med (bindningen löser ut fastän du inte ramlat). Det omvända är egentligen ännu värre även om det är ovanligare idag än för 10 år sen, dvs att bindningen inte löser ut och du står där med väldigt långa ledband, trasig menisk, brutet ben eller nåt annat "kul".</p><p></p><p>Sen kan du ju även klura på det här med plattor mellan bindning och skida, fast då börjar vi kanske hamna mer åt ingenjörshållet. Se t.ex. <a href="http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=8360" target="_blank">http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=8360</a> eller sök i forumet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 126332, member: 26232"] Det mest innovativa i bindningsväg som jag sett de senaste åren är Line Reactor som har både roterande tådel och häldel (bara häldel är det vanliga). Spana på [URL]http://www.lineskis.com/products/index.php[/URL] för mer info. Det som skiljer en dyr bindning från en billigare är annars främst materialvalet samt hur många olika sätt du kan applicera kraft på den för att få den att lösa ut. Tjuv-utlösningar är ett problem som alla bindningar brottas med (bindningen löser ut fastän du inte ramlat). Det omvända är egentligen ännu värre även om det är ovanligare idag än för 10 år sen, dvs att bindningen inte löser ut och du står där med väldigt långa ledband, trasig menisk, brutet ben eller nåt annat "kul". Sen kan du ju även klura på det här med plattor mellan bindning och skida, fast då börjar vi kanske hamna mer åt ingenjörshållet. Se t.ex. [URL]http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=8360[/URL] eller sök i forumet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ska designa en bindning och behöver er hjälp.
Tillbaka
Topp