Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ska det vara så?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 4977" data-attributes="member: 10565"><p>Tjena Daniel!</p><p></p><p>Min erfarenhet av lokala handlare är att många inte har en aning om hur man ska montera ett par telisbindninger. Detta kan bero på att de inte monterar telis så ofta. Jag tror inte att felmonteringar är så beroende av vilken skida som monteras utan problemet är mer generellt. Kompetens saknas hos de som ska montera. Utan att ha tittat på dina rebel är det naturligtvis svårt att avgöra om de är felmonterade, det låter på din beskrivning som om bindningen sitter för långt bak. Detta vekar också vara det vanligaste felet vid montering av telisbindningar att det just bakmonteras. </p><p></p><p>Det finns lite olika skolor om var på skidan bindningen skall monteras. Detta kan naturligtvis också vara lite individuellt. Titta in på <a href="http://www.telemarktips.com/BindingMount.html" target="_blank">http://www.telemarktips.com/BindingMount.html</a> där finns en beskrivning på hur man kan montera. </p><p>Mitt tips till dig blir att du går tillbaks till butiken och säger att du vill ha ett par nya lagg, denna gång rätt monterade. Alternativt att de monterar om skidorna, med pluggar som följd, och att du kräver lite pengar tillbaka för att dina skidor blivit pluggade!</p><p></p><p>Om man själv inte vet hur bindningarna skall sitta på skidorna kan jag rekomendera att man monterar på skidorter eller i "lokala butiker" där man vet att de monterar mycket telis.</p><p></p><p>Lycka till,</p><p></p><p>/ Nisse</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 4977, member: 10565"] Tjena Daniel! Min erfarenhet av lokala handlare är att många inte har en aning om hur man ska montera ett par telisbindninger. Detta kan bero på att de inte monterar telis så ofta. Jag tror inte att felmonteringar är så beroende av vilken skida som monteras utan problemet är mer generellt. Kompetens saknas hos de som ska montera. Utan att ha tittat på dina rebel är det naturligtvis svårt att avgöra om de är felmonterade, det låter på din beskrivning som om bindningen sitter för långt bak. Detta vekar också vara det vanligaste felet vid montering av telisbindningar att det just bakmonteras. Det finns lite olika skolor om var på skidan bindningen skall monteras. Detta kan naturligtvis också vara lite individuellt. Titta in på [URL]http://www.telemarktips.com/BindingMount.html[/URL] där finns en beskrivning på hur man kan montera. Mitt tips till dig blir att du går tillbaks till butiken och säger att du vill ha ett par nya lagg, denna gång rätt monterade. Alternativt att de monterar om skidorna, med pluggar som följd, och att du kräver lite pengar tillbaka för att dina skidor blivit pluggade! Om man själv inte vet hur bindningarna skall sitta på skidorna kan jag rekomendera att man monterar på skidorter eller i "lokala butiker" där man vet att de monterar mycket telis. Lycka till, / Nisse [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ska det vara så?
Tillbaka
Topp