Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ska flytta norrut för skidåkning och plugg - vart?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="EnterMan" data-source="post: 519346" data-attributes="member: 44613"><p>Hejsan.</p><p>Då jag har pluggat i Luleå och nu pluggar i Umeå så har jag insett att det här med att förena skidåkning och pluggande funkar till viss del.</p><p>Är ursprungligen från piteå 6 mil till luleå.</p><p>Min uppfattning är denna.</p><p>Luleå: Stil anordnar bra resor med varierande utbud. och avstånden till hemavan/Tärnaby, Kittelfjäll är inte mycket längre härifrån jämfört Umeå, tar ca 5 timmar till vardera kanske 45min längre från luleå. Men det blir å andra sidan 30 mil närmare Riksgränssen osv.</p><p>Sen finns enligt mig ett väldigt bra dagssystem i Kåbdalis som brukar slåss med Tärnaby om att vara först att öppna, samt att dundret också brukar vara väldigt tidiga.</p><p>Umeå: IKsu Alpin anordnar bra resor dom också. Tappar dock i närheten till Gränsen men närmare till Åre. Små områden är Vännäs och Byggsiljum.</p><p></p><p>Men det som jag framförallt vill trycka på är att Luleå har billigt boendei en kursgård i närheten av gränsen. För det är trots allt boendet som kostar när sässongen börjar.</p><p>Betalade 600 för en stuga i hemavan v6 tors-sön men nu när vi far upp v10 kostar det 4700.</p><p></p><p>Smaken är som baken och jag skulle nog välja utbildning och inte möjlighet till åkning för det går alltid att fixa om du väljer nått universitet uppåt landet, då många här är intresserade av åkning och valt universitet på samma grunder som dig</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="EnterMan, post: 519346, member: 44613"] Hejsan. Då jag har pluggat i Luleå och nu pluggar i Umeå så har jag insett att det här med att förena skidåkning och pluggande funkar till viss del. Är ursprungligen från piteå 6 mil till luleå. Min uppfattning är denna. Luleå: Stil anordnar bra resor med varierande utbud. och avstånden till hemavan/Tärnaby, Kittelfjäll är inte mycket längre härifrån jämfört Umeå, tar ca 5 timmar till vardera kanske 45min längre från luleå. Men det blir å andra sidan 30 mil närmare Riksgränssen osv. Sen finns enligt mig ett väldigt bra dagssystem i Kåbdalis som brukar slåss med Tärnaby om att vara först att öppna, samt att dundret också brukar vara väldigt tidiga. Umeå: IKsu Alpin anordnar bra resor dom också. Tappar dock i närheten till Gränsen men närmare till Åre. Små områden är Vännäs och Byggsiljum. Men det som jag framförallt vill trycka på är att Luleå har billigt boendei en kursgård i närheten av gränsen. För det är trots allt boendet som kostar när sässongen börjar. Betalade 600 för en stuga i hemavan v6 tors-sön men nu när vi far upp v10 kostar det 4700. Smaken är som baken och jag skulle nog välja utbildning och inte möjlighet till åkning för det går alltid att fixa om du väljer nått universitet uppåt landet, då många här är intresserade av åkning och valt universitet på samma grunder som dig [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ska flytta norrut för skidåkning och plugg - vart?
Tillbaka
Topp