Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ska flytta norrut för skidåkning och plugg - vart?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gunnar_G" data-source="post: 519421" data-attributes="member: 26801"><p>Jag tänkte samma sak och valde att flytta till Tromsø i Norge. Om du tycker om att gå toppturer är det helt rått. Däremot finns det inte någon bra anläggning och man får stå ut med allt det negativa med att bo så jäkla långt norrut. Men jag är nöjd, sjukt bra klättring också.</p><p>Vad ska du studera? Kolla på norge, stora universitet nära backar finns i Trondheim, 2h från åre och oppdal, Bergen 1,5 h från voss som har 240 cm snö nu tex. Stavanger har en väldigt bra skidmiljø. Oslo har 45 liftar inom 2h eller något sånt. Sen finns det en massa småställen också som ligger nära backarna.</p><p></p><p>Bästa stället i Europa måste annars vara Innsbruck i Tyskland. Inom 2h där har du säker 30-40 anläggningar, fin stad också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gunnar_G, post: 519421, member: 26801"] Jag tänkte samma sak och valde att flytta till Tromsø i Norge. Om du tycker om att gå toppturer är det helt rått. Däremot finns det inte någon bra anläggning och man får stå ut med allt det negativa med att bo så jäkla långt norrut. Men jag är nöjd, sjukt bra klättring också. Vad ska du studera? Kolla på norge, stora universitet nära backar finns i Trondheim, 2h från åre och oppdal, Bergen 1,5 h från voss som har 240 cm snö nu tex. Stavanger har en väldigt bra skidmiljø. Oslo har 45 liftar inom 2h eller något sånt. Sen finns det en massa småställen också som ligger nära backarna. Bästa stället i Europa måste annars vara Innsbruck i Tyskland. Inom 2h där har du säker 30-40 anläggningar, fin stad också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ska flytta norrut för skidåkning och plugg - vart?
Tillbaka
Topp