Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ska iväg och teståka skidor imorgon, behöver tips.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Broddan" data-source="post: 504390" data-attributes="member: 80568"><p>Nja, storslalom skida skulle jag säga blir mera runt 18 m men visst den är ju lite mot det hållet. Lite mitt i mellan slalom och storslalom kan man säga. Men den går som sagt väldigt bra att åka allt möjligt med. Väldigt bra allroundskida. </p><p>Men ska du ha en ren slalomskida med väldigt kort sväng så skulle jag nog gå för Nordican. Ett annat tips kan också vara Salomon Aero X om du hade rabatt på salomon som du sa. Den har 14 m radius och är carbonförstärkt så den är stabil och fin.</p><p>Men jag tycker absolut att du ska testa skidorna på någon skiddemo om du har möjlighet. Är bra att läsa skidtester men valet av skida är så personligt så jag brukar alltid rekommendera att man bör pröva innan man köper. Är tyvärr väldigt många som gjort bort sig genom att t.ex. bara köpa "testvinnaren" som man sett i någon tidning</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Broddan, post: 504390, member: 80568"] Nja, storslalom skida skulle jag säga blir mera runt 18 m men visst den är ju lite mot det hållet. Lite mitt i mellan slalom och storslalom kan man säga. Men den går som sagt väldigt bra att åka allt möjligt med. Väldigt bra allroundskida. Men ska du ha en ren slalomskida med väldigt kort sväng så skulle jag nog gå för Nordican. Ett annat tips kan också vara Salomon Aero X om du hade rabatt på salomon som du sa. Den har 14 m radius och är carbonförstärkt så den är stabil och fin. Men jag tycker absolut att du ska testa skidorna på någon skiddemo om du har möjlighet. Är bra att läsa skidtester men valet av skida är så personligt så jag brukar alltid rekommendera att man bör pröva innan man köper. Är tyvärr väldigt många som gjort bort sig genom att t.ex. bara köpa "testvinnaren" som man sett i någon tidning [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ska iväg och teståka skidor imorgon, behöver tips.
Tillbaka
Topp