Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Ska jag, eller ska jag inte till Canada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Putte_the_skibum" data-source="post: 384729" data-attributes="member: 28793"><p>Äh fan, det går alltid att få perngarna att räcka, bara man har till resan o liftkortet så brukar resten fixa sig.</p><p></p><p>Klassikern är att gå på restaurangerna och kolla när folk precis käkat klart och ta deras rester... Har man en påse med sig så kan man fixa käk till en hel dag bara man har en kastrull hemma i lägenheten. = Käk gratis större delen av säsongen. (Har själv levt så två månader, funkade dunder)</p><p></p><p>Svartjobb, även om alla säger att det inte finns så går det alltid fixa. Har jobbat svart som skidlärare, bartender, busschaffis (utan busskörkort!!!), taxichaffis, transfernisse, extraguide, alltiallo, köksslav osv osv... Har ladrig haft ett arbetstillstånd och det har funkat i hela alperna, vad skulle göra Canada så hemskt annorlunda?</p><p></p><p>Bara att åka till Canada på säsong och ha stålarna till resa och boende säger sig självt att du ska åka!!! Va fan resten löser sig!!!</p><p></p><p>Min nästa säsong (som jag hoppas på, två år sen senaste säsongen i Åre och tre år sen två säsonger i alperna senast) ska köras i Canada eller Rockies... Får väl se vilket det blir...</p><p></p><p>Så lyd en gammal bummares råd: Åk till Canada nu, skit i konsekvenserna, det löser sig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Putte_the_skibum, post: 384729, member: 28793"] Äh fan, det går alltid att få perngarna att räcka, bara man har till resan o liftkortet så brukar resten fixa sig. Klassikern är att gå på restaurangerna och kolla när folk precis käkat klart och ta deras rester... Har man en påse med sig så kan man fixa käk till en hel dag bara man har en kastrull hemma i lägenheten. = Käk gratis större delen av säsongen. (Har själv levt så två månader, funkade dunder) Svartjobb, även om alla säger att det inte finns så går det alltid fixa. Har jobbat svart som skidlärare, bartender, busschaffis (utan busskörkort!!!), taxichaffis, transfernisse, extraguide, alltiallo, köksslav osv osv... Har ladrig haft ett arbetstillstånd och det har funkat i hela alperna, vad skulle göra Canada så hemskt annorlunda? Bara att åka till Canada på säsong och ha stålarna till resa och boende säger sig självt att du ska åka!!! Va fan resten löser sig!!! Min nästa säsong (som jag hoppas på, två år sen senaste säsongen i Åre och tre år sen två säsonger i alperna senast) ska köras i Canada eller Rockies... Får väl se vilket det blir... Så lyd en gammal bummares råd: Åk till Canada nu, skit i konsekvenserna, det löser sig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Ska jag, eller ska jag inte till Canada?
Tillbaka
Topp