Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Ska jag, eller ska jag inte till Canada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bizz" data-source="post: 385334" data-attributes="member: 32937"><p>Yes, visumen är slut nu <a href="http://www.canada.org.uk/visa-info/worker/e_stuwor_SWE.htm" target="_blank">http://www.canada.org.uk/visa-info/worker/e_stuwor_SWE.htm</a> . Dock står det som ni ser att det kommer upp ny info i mitten av december. Du kan dessutom ändå skicka in ansökningarna så hamnar dom i kö. Dom på ambassaden uppskattar att man får visat runt årsskiftet.</p><p> Tur och retur biljett blir nästan alltid avsevärt billigare än enkel (förutom ryan air förstås), air canada har ombokningsbara biljetter för typ 7000. Du får då betala ungefär 700 för att boka om plus mellanskillnaden - ganska mycket, men säg att du har ett jobb ett par veckor efter ditt tänkta hemresedatum så är det inte mycket pengar.</p><p> Man får ett papper i näven istället för visumet. Detta ska man visa när man reser in och jag antar att man då får visum (står inte utförligt).</p><p> Jobb verkar finnas gott. Jag mailade på några annonser för ett par dagar sen, 24 timmar senare hade jag fått ett ja på två av dem. Många mindre orter har lediga jobb på deras hemsidor som det bara är att söka. </p><p> Som du förstår är jag lite i samma situation som dig. Ingen flygbiljett och inget boende (och hälften av pengarna). Men jobb verkar vara lugnt och boende tror jag fixar sig, så jag åker!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bizz, post: 385334, member: 32937"] Yes, visumen är slut nu [URL]http://www.canada.org.uk/visa-info/worker/e_stuwor_SWE.htm[/URL] . Dock står det som ni ser att det kommer upp ny info i mitten av december. Du kan dessutom ändå skicka in ansökningarna så hamnar dom i kö. Dom på ambassaden uppskattar att man får visat runt årsskiftet. Tur och retur biljett blir nästan alltid avsevärt billigare än enkel (förutom ryan air förstås), air canada har ombokningsbara biljetter för typ 7000. Du får då betala ungefär 700 för att boka om plus mellanskillnaden - ganska mycket, men säg att du har ett jobb ett par veckor efter ditt tänkta hemresedatum så är det inte mycket pengar. Man får ett papper i näven istället för visumet. Detta ska man visa när man reser in och jag antar att man då får visum (står inte utförligt). Jobb verkar finnas gott. Jag mailade på några annonser för ett par dagar sen, 24 timmar senare hade jag fått ett ja på två av dem. Många mindre orter har lediga jobb på deras hemsidor som det bara är att söka. Som du förstår är jag lite i samma situation som dig. Ingen flygbiljett och inget boende (och hälften av pengarna). Men jobb verkar vara lugnt och boende tror jag fixar sig, så jag åker! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Ska jag, eller ska jag inte till Canada?
Tillbaka
Topp