Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ska jag fortsätta med mina skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jesper-am-Arlberg" data-source="post: 167913" data-attributes="member: 34633"><p>det är lite personligt, körde både på TM 175 och 182 i vintras, (är 183) trots att längdskillnaden inte är stor hade jag problem med de längre upp på rail, var mer regel än undantag att jag hoppade upp för sent och det kändes ju lite osäkert. åkte väll 6-7 dagar på 182 inan jag gick tillbaka till 175.</p><p></p><p>182 var dock bättre i superpipe och stabilade i landningar, dock inte tillräckligt för att jag inte ska gå ner till 175.</p><p></p><p>åker du inte park:</p><p>gs skidor kan du åka korta, 160-165 åker jag</p><p>offpist skidor kan du dra på lite i längd, 180- beroende på snöförhållande o terräng</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jesper-am-Arlberg, post: 167913, member: 34633"] det är lite personligt, körde både på TM 175 och 182 i vintras, (är 183) trots att längdskillnaden inte är stor hade jag problem med de längre upp på rail, var mer regel än undantag att jag hoppade upp för sent och det kändes ju lite osäkert. åkte väll 6-7 dagar på 182 inan jag gick tillbaka till 175. 182 var dock bättre i superpipe och stabilade i landningar, dock inte tillräckligt för att jag inte ska gå ner till 175. åker du inte park: gs skidor kan du åka korta, 160-165 åker jag offpist skidor kan du dra på lite i längd, 180- beroende på snöförhållande o terräng [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ska jag fortsätta med mina skidor?
Tillbaka
Topp