Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ska jag ha pistskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flow" data-source="post: 1314804" data-attributes="member: 13681"><p>Har du bil? Ta dig då till Flottsbro i Huddinge. Jag har aldrig åkt i Hammarbybacken, men var där i söndags med ett av barnbarnen på skidskola, och kunde efter det besöket konstatera att jag aldrig kommer att åka där heller.</p><p>Du har förmodligen erfarenhet av Flottsbros tre backar, så jag ska inte gå in på deras kvaliteter/brister. Men backarna ger förutsättningar för att använda nästan hela min uppsättning, Head Rebels E-Race när det är stenhårt, Enforcer 88 när det är blötsnö men som alltid har hårt under och sist men inte minst cruising med mina K2 Disruption Ti2 när den längre och bredare familjebacken öppnat. Just nu är tävlingsbacken och stora backen öppna och har ordentligt med snö och bjuder på hårt underlag. Skidor med bra grepp på hårt underlag är för mig ett måste i Flottsbro. Hade ett tag Racetiger SL som Flottsbroskida, jättekul till att börja med, men lessnade på den korta radien på 165:an, kanske hade behållit dom om jag tagit 170:an istället.</p><p>Ska väl tillägga att jag sällan åker där på helgerna, på veckorna (ons-fre) är det i princip aldrig nån trängsel i backarna eller liftkö. Dessutom finns det en riktigt bra lunchrestaurang, med pommes i högsta klass.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flow, post: 1314804, member: 13681"] Har du bil? Ta dig då till Flottsbro i Huddinge. Jag har aldrig åkt i Hammarbybacken, men var där i söndags med ett av barnbarnen på skidskola, och kunde efter det besöket konstatera att jag aldrig kommer att åka där heller. Du har förmodligen erfarenhet av Flottsbros tre backar, så jag ska inte gå in på deras kvaliteter/brister. Men backarna ger förutsättningar för att använda nästan hela min uppsättning, Head Rebels E-Race när det är stenhårt, Enforcer 88 när det är blötsnö men som alltid har hårt under och sist men inte minst cruising med mina K2 Disruption Ti2 när den längre och bredare familjebacken öppnat. Just nu är tävlingsbacken och stora backen öppna och har ordentligt med snö och bjuder på hårt underlag. Skidor med bra grepp på hårt underlag är för mig ett måste i Flottsbro. Hade ett tag Racetiger SL som Flottsbroskida, jättekul till att börja med, men lessnade på den korta radien på 165:an, kanske hade behållit dom om jag tagit 170:an istället. Ska väl tillägga att jag sällan åker där på helgerna, på veckorna (ons-fre) är det i princip aldrig nån trängsel i backarna eller liftkö. Dessutom finns det en riktigt bra lunchrestaurang, med pommes i högsta klass. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ska jag ha pistskidor?
Tillbaka
Topp