Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ska jag ha pistskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LimpusB" data-source="post: 1314893" data-attributes="member: 165709"><p>Jag har sagt liknande förutsättningar i en av de andra lika korta, fostrande men ändå alldeles underbara stockholmsbackarna (jo, det ÄR nice med hemmabacke även om den är kort). </p><p></p><p>För mig är go-to-skidan för hemmapisten utan tvekan en kort, tight, SL-liknande skida. Hur kul som helst. Som att köra gokart, fast i pisten. Man hinner med fler än tre svängar ned, kan ligga på kant med bra isgrepp och nöta massa teknik. Kan varmt rekommendera en SL-skida för dessa förhållanden. Som någon skrev är säkert en FIS 165 SL-skida perfekta laggen om du har tekniken för det. Själv behöver jag något mjukare än stenhård FIS och kör på 12.1 mm radie i 163 cm. Och ja, det funkar super i Åres pister också, ävem om jag där föredrar mina 100 mm Enforcers för att bättre hantera stökig snö som det alltid blir där efter några timmar. </p><p></p><p>Köp kort och tight, säger jag. En vinnare i stockholmsbackarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LimpusB, post: 1314893, member: 165709"] Jag har sagt liknande förutsättningar i en av de andra lika korta, fostrande men ändå alldeles underbara stockholmsbackarna (jo, det ÄR nice med hemmabacke även om den är kort). För mig är go-to-skidan för hemmapisten utan tvekan en kort, tight, SL-liknande skida. Hur kul som helst. Som att köra gokart, fast i pisten. Man hinner med fler än tre svängar ned, kan ligga på kant med bra isgrepp och nöta massa teknik. Kan varmt rekommendera en SL-skida för dessa förhållanden. Som någon skrev är säkert en FIS 165 SL-skida perfekta laggen om du har tekniken för det. Själv behöver jag något mjukare än stenhård FIS och kör på 12.1 mm radie i 163 cm. Och ja, det funkar super i Åres pister också, ävem om jag där föredrar mina 100 mm Enforcers för att bättre hantera stökig snö som det alltid blir där efter några timmar. Köp kort och tight, säger jag. En vinnare i stockholmsbackarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ska jag ha pistskidor?
Tillbaka
Topp