Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
ska köpa bräda, behöver hjälp med flex info..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SverigeTomten" data-source="post: 849144" data-attributes="member: 73999"><p>rocker, banana, chillydog är exakt samma sak. Rocker är då att nos och tail "lyfter" från marken och mitten har kontakt med marken. En vanlig bräda (camber) är tvärtom, nos och tail vilar på marken samtidigt som mitten är i luften. Finns för och nackdelar med allt men rocker är bäst på puder och park om du frågar mig (mindre hugg, bra flow o flyt, osv). Sen finns det olika sätt att ha rocker, EZ-rocker är mer som en måsformad bräda (gullwing) vilket kombinerar rocker och camber teknologin. V rocker är då att en del av brädan har "mer" rocker än nos. Det finns olika rockers over allt och alla företag kan inte riktigt vara sams.</p><p></p><p>För mig, så är tripple base technologi det som fick mig att gå från tailpress och boardslides ena säsongen till att nästa säsong (nu) sätta dubbel revert, pretzels, butters och sånt, good shit. Men som sagt, gå på vad som känns bäst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SverigeTomten, post: 849144, member: 73999"] rocker, banana, chillydog är exakt samma sak. Rocker är då att nos och tail "lyfter" från marken och mitten har kontakt med marken. En vanlig bräda (camber) är tvärtom, nos och tail vilar på marken samtidigt som mitten är i luften. Finns för och nackdelar med allt men rocker är bäst på puder och park om du frågar mig (mindre hugg, bra flow o flyt, osv). Sen finns det olika sätt att ha rocker, EZ-rocker är mer som en måsformad bräda (gullwing) vilket kombinerar rocker och camber teknologin. V rocker är då att en del av brädan har "mer" rocker än nos. Det finns olika rockers over allt och alla företag kan inte riktigt vara sams. För mig, så är tripple base technologi det som fick mig att gå från tailpress och boardslides ena säsongen till att nästa säsong (nu) sätta dubbel revert, pretzels, butters och sånt, good shit. Men som sagt, gå på vad som känns bäst. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
ska köpa bräda, behöver hjälp med flex info..
Tillbaka
Topp