Ska köpa ny snowboard & bindningar- behöver hjälp!

Amandaplutt

Ny medlem
Jag tänkte skaffa mig en ny bräda och även bindningar nu när det är lite rea här och där.
Jag är en tjej, jag är kort, och väger lite extra kan man ju säga :P

Jag tycker om att åka offpist/pist, men tänkte försöka mig på lite rails och små hopp.
Jag har åkt i mer än 6 år men aldrig vågat hoppa och raila, men har railat några gånger de senaste två åren.

Jag tycker att köpa en snowboard är det svåraste som finns!

Behöver lite hjälp av er som kan det här! :)

Tack för svar!

Problemet med tjejbrädor är ju utbudet.. Hur stora fötter har du?
Du kanske ska börja kolla på killarnas urval också?

Vet inte vad du gillar för brädor.. Vill du ha en flexig bräda eller styvare? Vill du ha en camber eller en av rocker typ?
Vet ju inte heller vad du väger, men det är ju inget man frågar en tjej heller för den delen.

Jo det är ju ett dåligt utbud, och jag har storlek 40.5 på mina snowboard skor.
Jag har åkt länge, men har aldrig brytt mig om brädan, jag åker ju som sagt offpist och pist mest, så det ska väl inte vara för mycket flex i den? vet inte om jag ska vara ärlig. Just nu kör jag på en Head Global 3 bräda som jag har haft sen 09..

Jag vet inte exakt vikt just nu, men tror den ligger runt 80-90kg. Jag gör allt för att få hjälp för jag är sämst på att hitta en bräda, därför blev jag medlem här för att få lite hjälp! :)

Okej, men tror nog du kan kolla på killbrädor om du har strlk 40,5. Kolla efter brädor som lämpar sig åt offpist/pist hållet, eller all mountain. Men inte åt park eller jib brädor.

Hur mycket får brädan kosta?

Frågan är iof om det finns all mountain brädor som är så korta till män.. :/

Jag får kolla runt lite då, vilken hemsida finns Völkl Dash på?
Och den ska helst inte vara för dyr, då jag är student och inte har så mycket pengar!

Tillbaka
Topp