Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ska köpa ny utrustning,lite råd och tips från er
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 327441" data-attributes="member: 13861"><p>Det verkar som att du är inne på att dina 70% offpist delvis kommer att spenderas i uppförsbacke på tur så mina svar blir därför lite färgade av det.</p><p></p><p>Dynastar Legend 8800 är en bra allroundskida som funkar för det mesta. Överhuvudtaget gör Dynastar bra skidor över hela linjen. Kanske skulle du kunna fundera på att gå upp lite i bredd från 8800:ans 88 mm. Legend Pro om du vill ha en lite bredare skida. Eller Völkl Mantra (94 mm) som är grymt bra och går fint i pist trots bredden. Bandit-serien är en samling skräpskidor rent ut sagt (förutom B-Squad), håll dig undan. Head Monster 88 är också en riktigt fin skida men väger tyvärr bly så den kan bli väl tung att gå med. </p><p></p><p>Om du ska ha en turbinding som funkar att åka med finns det bara ett val: Marker Duke. Punkt. Basta. Den är lika vridstyv som en vanlig alpinbindning på hårt underlag. Varken Fritschi eller Naxo kommer i närheten av Dukens prestanda. Den kanske väger några gram mer men det vägs upp av att den faktiskt håller fast pjäxan och går att åka hårt med. Dessutom är den inte gjord helt i plast som alla andra turbindningar.</p><p></p><p>Pjäxa. Vill du ha en stabil turpjäxa kan du kolla på Garmont Endorphin som är den styvaste på marknaden idag. Annars så kan jag rekommendera Dalbello Krypton-serien (ok, jag är partisk) för friåkning om du har en smalare fot.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 327441, member: 13861"] Det verkar som att du är inne på att dina 70% offpist delvis kommer att spenderas i uppförsbacke på tur så mina svar blir därför lite färgade av det. Dynastar Legend 8800 är en bra allroundskida som funkar för det mesta. Överhuvudtaget gör Dynastar bra skidor över hela linjen. Kanske skulle du kunna fundera på att gå upp lite i bredd från 8800:ans 88 mm. Legend Pro om du vill ha en lite bredare skida. Eller Völkl Mantra (94 mm) som är grymt bra och går fint i pist trots bredden. Bandit-serien är en samling skräpskidor rent ut sagt (förutom B-Squad), håll dig undan. Head Monster 88 är också en riktigt fin skida men väger tyvärr bly så den kan bli väl tung att gå med. Om du ska ha en turbinding som funkar att åka med finns det bara ett val: Marker Duke. Punkt. Basta. Den är lika vridstyv som en vanlig alpinbindning på hårt underlag. Varken Fritschi eller Naxo kommer i närheten av Dukens prestanda. Den kanske väger några gram mer men det vägs upp av att den faktiskt håller fast pjäxan och går att åka hårt med. Dessutom är den inte gjord helt i plast som alla andra turbindningar. Pjäxa. Vill du ha en stabil turpjäxa kan du kolla på Garmont Endorphin som är den styvaste på marknaden idag. Annars så kan jag rekommendera Dalbello Krypton-serien (ok, jag är partisk) för friåkning om du har en smalare fot. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ska köpa ny utrustning,lite råd och tips från er
Tillbaka
Topp