Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ska köpa ny utrustning,lite råd och tips från er
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mickeee" data-source="post: 327448" data-attributes="member: 34468"><p>Det låter i mina öron lite märkligt att du ska satsa på en turbindning då du ska åka 70% pist. Det är möjligt att The Duke är så fantastiskt bra att den kommer fungera, i så fall furry muff (fair enough), det kan ju fungera.</p><p></p><p>Mitt tips råder annars att du ska spana åt att ha en pistskida och en offpistskida.</p><p></p><p>Jag föreslår att du följer Glisseurs råd, med modifikationen att du bör gå för en ännu lite bredare skida till offpiståkning och turande. Med breda skidor kan även medelgoda åkare köra så det ryker i lössnön, lyder min motivering.</p><p></p><p>Som pistskida får du roligast på en skida som är <75mm i midjan. När någon skriver att en bred skida fungerar bra i pisten, är det endast relativt andra breda skidor. Du kommer alltid att få en bättre upplevelse på en utpräglad pistskida i pisten. På samma sätt kommer du också få en bättre upplevelse på en skida avsedd för ändamålet i lössnön.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mickeee, post: 327448, member: 34468"] Det låter i mina öron lite märkligt att du ska satsa på en turbindning då du ska åka 70% pist. Det är möjligt att The Duke är så fantastiskt bra att den kommer fungera, i så fall furry muff (fair enough), det kan ju fungera. Mitt tips råder annars att du ska spana åt att ha en pistskida och en offpistskida. Jag föreslår att du följer Glisseurs råd, med modifikationen att du bör gå för en ännu lite bredare skida till offpiståkning och turande. Med breda skidor kan även medelgoda åkare köra så det ryker i lössnön, lyder min motivering. Som pistskida får du roligast på en skida som är <75mm i midjan. När någon skriver att en bred skida fungerar bra i pisten, är det endast relativt andra breda skidor. Du kommer alltid att få en bättre upplevelse på en utpräglad pistskida i pisten. På samma sätt kommer du också få en bättre upplevelse på en skida avsedd för ändamålet i lössnön. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ska köpa ny utrustning,lite råd och tips från er
Tillbaka
Topp